X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 دی 1400
تعداد بازدید خبر : 99
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 27 بهمن,1400 | 06:23 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 30 دی,1400 | 06:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 27 بهمن,1400 | 06:23 ب.ظ

رای مثبت مجلس اعلای فرانسه به ممنوعیت استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی

  • رای مثبت مجلس اعلای فرانسه به ممنوعیت استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی
مجلس اعلای فرانسه به قانون پیشنهادی (اصلاحیه) به ممنوعیت استفاده از روسری در مسابقات ورزشی رای مثبت داد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مجلس اعلای فرانسه به قانون پیشنهادی (اصلاحیه) به ممنوعیت استفاده از روسری در مسابقات ورزشی رای مثبت داد به نحوی که تصریح می‌کند برای شرکت در رویدادها و مسابقات سازمان‌دهی شده توسط فدراسیون‌های ورزشی، «پوشیدن نمادهای مذهبی آشکار، ممنوع است».

بر اساس گزارش عرب نیوز، نمایندگان در متن قانون به صراحت بیان کرده اند که هدف این اصلاحیه قانون پیشنهادی، ممنوعیت «حجاب در مسابقات ورزشی» است، با این استدلال که عدم هویت مذهبی در زمین بازی الزامی است.

آنها همچنین مدعی شدند روسری می تواند ایمنی ورزشکارانی را که در هنگام تمرین ورزشی خود از آن استفاده می کنند، به خطر بیاندازد. اصلاحیه پیشنهادی گروه راست‌گرا (Les Republicains ) و مخالفت دولت فرانسه با 160 رای موافق و 143 رای مخالف به تصویب رسید.

جمعی از فوتبالیست‌های روسری‌دار به نام «Les Hijabeuses»، علیه این ممنوعیت اعتراض کرده‌اند. این گروه می گوید همه زنان مسلمان باید حق داشته باشند در صورت تمایل، به ورزش مورد علاقه خود، حتی در سطح رقابت ها در حالی که روسری بر سر دارند، بپردازند.

اقدام مجلس اعلای فرانسه در حالی صورت می گیرد که برخی کشورهای اروپایی محدودیت هایی را برای پوشش زنان مسلمان وضع نموده اند، به نحوی که در پرتو اصل عدم تبعیض و برابری اجتماعی افراد، که در تمامی کنوانسیون ها و قوانین بین المللی به آن اشاره شده است، حق ابراز عقیده و هویت آنها نقض شده است.

نسبی‌گرایی حقوق بشر ، مهمترین چالش جهانی شدن حقوق بشر برای کشورهای غربی و اروپایی در امر حجاب است.

کشورهای اروپایی تصویب کننده کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، مطابق با ماده 18 اعلامیه حقوق بشر، ماده 18 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و همچنین به طور آشکار ماده 9 همین کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، از یک طرف ابراز عقیده و اعمال مناسک مذهبی (مصداق حجاب) را می پذیرند، از طرف دیگر، با ایجاد محدودیت و در مغایرت با جهانشمولی موازین حقوق بشر، برخی موارد ابراز عقاید و ابراز هویت دینی و اقلیتی را غربال می کنند و این در حالی است که دادگاه اروپایی حقوق بشر نیز با شعار سکولاریزم ، حقوق زنان و امنیت عمومی از آنها حمایت می کند.

ارسال نظر: