X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 02 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 123
تاریخ ثبت : شنبه, 14 اسفند,1400 | 04:37 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 02 بهمن,1400 | 04:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 14 اسفند,1400 | 04:37 ب.ظ

شکنجه یک مدافع حقوق بشر در امارات

  • شکنجه یک مدافع حقوق بشر در امارات

امارات یک مدافع حقوق بشر را برای انتقام گیری به سلول کوچکتر منتقل کرد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ابوظبی، احمد منصور، مدافع حقوق بشر بازداشت شده را، به سلول کوچکتر و منزوی تر منتقل، از مراقبت های اولیه پزشکی محروم و عینک های مطالعه‌اش را مصادره کرده است.

دیده بان حقوق بشر و مرکز حقوق بشر خلیج فارس در بیانیه‌ای توضیح دادند که این مجازات پس از ژوئیه ۲۰۲۱ صادر شد، زمانی که رسانه‌های منطقه‌ای نامه‌ای را منتشر کردند که وی از زندان نوشت و جزئیات بدرفتاری با وی در حین بازداشت و محاکمه بسیار ناعادلانه‌اش را شرح داد.

این دو سازمان در گزارشی مشترک ۳۰ صفحه ای با عنوان «سوءاستفاده از احمد منصور: اینگونه است که امارات معروف ترین فعال حقوق بشر را ساکت می کند»، بدرفتاری امارات با منصور در ژانویه را شرح دادند.

از زمان دستگیری احمد منصور در مارس ۲۰۱۷، مقامات وی را تا حد زیادی در حالت بی ارتباط نگه داشته بودند، او را از سایر زندانیان منزوی کرده و وی را از تخت و رختخواب محروم کرده اند.

این دو سازمان از «سازمان ملل» و متحدان امارات متحده عربی از جمله ایالات متحده و بریتانیا خواستند تا علناً و از طریق ارتباط مستقیم خواستار پایان فوری انزوای منصور و آزادی بی قید و شرط او شوند.

منصور در زندان بدنام الصدر در نزدیکی ابوظبی نگهداری می شود و در حال گذراندن حکم ۱۰ ساله زندان است که توسط اتاق امنیت دولتی دادگاه تجدید نظر ابوظبی در ۲۹ مه ۲۰۱۸ پس از یک محاکمه ناعادلانه در مورد او صادر شده است.

امارات متحده عربی برای سومین بار عضویت در شورای حقوق بشر را به دست آورده، ولی مکانیسم ها و کارشناسان شورای حقوق بشر را نادیده می گیرد و از سال ۲۰۱۴ تاکنون هیچ گزارشگر ویژه سازمان ملل اجازه بازدید از این کشور را نداشته است.

 

ارسال نظر: