X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 فروردین 1401
سازمان حقوق بشری:
تعداد بازدید خبر : 291
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 فروردین,1401 | 01:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 فروردین,1401 | 12:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 فروردین,1401 | 01:42 ب.ظ

تنها ۱۳ درصد از سیاه‌پوستان در آمریکا خانه دار می شوند

  • تنها ۱۳ درصد از سیاه‌پوستان در آمریکا خانه دار می شوند
اتحادیه ملی شهری در گزارش سالانه خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد: هنوز نژداپرستی سیستماتیک در آمریکا علیه رنگین‌پوستان وجود دارد و به نظر می‌رسد نابرابری اجتماعی در این کشور نهادینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، یک گروه فعال در زمینه حقوق بشر در آمریکا در گزارشی از وضعیت دشوار رنگین‌پوستان در این کشور خبر داد و اعلام کرد هنوز این جمعیت در ایالات متحده از لحاظ امکانات آموزشی و عدالت اجتماعی عقب‌تر از سفیدپوستان هستند.

بر اساس گزارش الجزیره،‌ اتحادیه ملی شهری در گزارش سالانه خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد: با وجود دستاوردهای اقتصادی و بهداشتی در آمریکا هنوز تنها ۷۳درصد از سیاه‌پوستان تا حدودی از امکانات سفیدپوستان برخوردار هستند.

در این گزارش آمده است: شاخص متوسط درآمد خانوارهای سیاه‌پوست ۳۷درصد از درآمد متوسط سفیدپوستان کمتر است.

داده‌های سرشماری نشان می‌دهد که خانوارهای سفید دو برابر زوج‌های سیاه‌پوست از وام‌های مسکن برخوردار هستند، طوری که طبق آمارها تنها ۱۳درصد از سیاه‌پوست‌ها خانه‌دار می‌شوند.

مارک موریال رئیس این اتحادیه گفت: اختلاف طبقاتی بین سفیدها و سیاه‌ها هنوز در آمریکا یک مسئله عادی تلقی می‌شود در حالی شعارهای برابری اجتماعی همیشه وجود داشته است. امید به زندگی برای سیاه‌پوستان آمریکایی کاهش یافته است.

وی گفت: نابرابری‌های مربوط به سلامت نیز در این جمعیت وجود دارد. زنان سیاه‌پوست ۵۹ درصد بیشتر در نتیجه فرزندآوری جان خود را از دست می‌دهند.



ارسال نظر: