X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 08 مهر 1400
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد:
تعداد بازدید خبر : 91
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 08 مهر,1400 | 10:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 08 مهر,1400 | 10:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 08 مهر,1400 | 10:46 ب.ظ

تشکیل کارگروهی برای پیگیری مشکلات حوزه زنان

  • تشکیل کارگروهی برای پیگیری مشکلات حوزه زنان
رئیس قوه قضاییه گفت: در اولین گام پس از دیدار با خانواده شهدا و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید مقرر شده کارگروهی مشترک برای پیگیری مشکلات خانوادگی این قشر و مشکلات مربوط به حوزه زنان در کشور تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با اقشار مختلف مردم قزوین با اشاره به احصاء آسیب‌ها و مشکلات موجود در کشور، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای حل این مشکلات و آسیب‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخشی‌نگری و اصرار بر موضع شخصی مانع از پیشرفت کارهاست و باید برای حل مشکلات و ایجاد امید و آرامش و ارتقاء عزت و رفاه مردم بر خرد جمعی تکیه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به طور خاص از حوزه‌های علمیه خواست که با ایفای نقش خود در تبیین موضوعات و گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه، دستگاه قضایی را در حل و فصل مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی یاری دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به درخواست برخی نمایندگان گروه‌های مختلف مردمی برای تشکیل کارگروه‌های مشترک به منظور حل مشکلات و معضلات، اعلام کرد که در اولین گام پس از دیدار با خانواده شهدا و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید مقرر شده کارگروهی مشترک برای پیگیری مشکلات خانوادگی این قشر و مشکلات مربوط به حوزه زنان در کشور تشکیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه 20 درصد پرونده‌های قضایی مربوط به مسائل خانواده می‌شود تاکید کرد که این مشکلات فقط با کمک مردم و نخبگان حوزه و دانشگاه و خود خانواده‌ها قابل حل است.

وی افزود: نمی‌شود همه کارها را صرفا با زبان قانون پیش برد بلکه باید از همه ظرفیت‌ها همچون ارتقاء آگاهی در جامعه، توسعه فرهنگ صلح و سازش و ایثار و گذشت حل کرد که آثار ماندگار و بابرکتی دارند.

رئیس دستگاه قضا در پایان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز درخواست کرد که با حضور فعال در کارگروه‌های تخصصی مشترک برای اصلاح و تفسیر قوانین گام بردارند تا مشکلات استان قزوین هرچه سریع‌تر برطرف شود.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، سیده‌ زهرا‌ مرتضوی‌ نماینده نخبگان‌ خواستار ایجاد شهرک‌ تحقیقاتی‌ در استان و جذب نخبگان برای توسعه تحقیقات کاربردی درباره مسائل مورد نیاز کشور‌، تسریع در آبرسانی‌ به دشت حاصلخیز‌ قزوین‌ در راستای تقویت کشاورزی منطقه، رفع موانع تولید واحدهای راکد‌مانده‌ شد.

اسلام رجبعلی نماینده جامعه ایثارگران استان‌ خواستار اجرای قوانین حوزه ایثارگری از جمله قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در دستگاه‌‌های اجرایی و ایجاد شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌‌ها‌ و دعاوی حقوقی خانواه ایثارگران در راستای تکریم این قشر در دادرسی ها شد

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا‌ نماینده حوزه‌های علمیه‌ با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های‌ استان‌ خواستار تلاش دستگاه قضا برای ایجاد احساس گسترش عدالت و امید آفرینی در مردم از طریق تداوم مقابله جدی با دانه‌درشت‌ها و برخورد سریع، قاطع‌ و عادلانه با مفاسد، بازگرداندن بنگاه‌های تولیدی خصوصی سازی شده رانتی به بیت‌المال، مقابله با زمین‌خواری‌ها‌، محاکمه مقصران و عاملان وضع موجود در دولت‌های گذشته‌ شد.

سرمایه‌گذاری برای تربیت نیروی انسانی متخصص و انقلابی برای تصدی مناصب حساس قوه قضاییه و دیپلماسی فعال برای به چالش کشیدن نظام سلطه برای تضییع حقوق بشر‌ و پیگیری پرونده ترور سرداران عرصه علم و اقتدار از دیگر مطالبات مطرح شده نماینده حوزه‌های علمیه بود‌.

برچسب ها:
ارسال نظر: