X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 134
تاریخ ثبت : دوشنبه, 19 مهر,1400 | 01:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 19 مهر,1400 | 01:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 19 مهر,1400 | 01:27 ب.ظ

ماموریت رئیس قوه قضائیه به ستاد حقوق بشر درباره افغانستان

  • ماموریت رئیس قوه قضائیه به ستاد حقوق بشر درباره افغانستان
رئیس قوه قضائیه به معاونت بین الملل و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ماموریت داد هر چه زودتر برخورد با عوامل جنایات تروریستی قندوز را از طریق طرح دعوای حقوقی درمجامع بین‌المللی پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با محکومیت حادثه تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان آباد استان قندوز افغانستان که به جان باختن جمع زیادی از مؤمنین نمازگزار منجر شد از مسئولان این کشور همسایه و برادر خواست که هر چه سریع‌تر عاملین این فاجعه بزرگ را شناسایی و با آن‌ها برخورد عبرت‌آموز داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه با تسلیت شهادت جمعی از شیعیان نمازگزار در این حادثه و ابراز همدردی با مجروحان و مصدومان ابراز امیدواری کرد مسئولان و مردم افغانستان اجازه ندهند کشورشان جولانگاه تروریست‌ها و تکفیری‌ها و کسانی شود که مرتکب این گونه جنایات ننگین می‌شوند.

آمریکا که با خفت و شکست بعد از ۲۰ سال از افغانستان خارج شده با برهم زدن امنیت و آرامش مردم این کشور به دنبال انتقام‌گیری از مسلمانان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه آمریکا با شکست خفت بار بعد از ۲۰ سال از افغانستان خارج شده و با تلاش برای برهم زدن امنیت و آرامش در این کشور توسط تفاله‌هایش همچون داعش می‌خواهد از مردم مسلمان انتقام بگیرد، از مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر خواست که با برخورد مناسب با عوامل جنایات تروریستی اجازه ندهند بیش از این نزد آزادیخواهان جهان رسوا شوند.

رییس عدلیه همچنین به معاونت بین الملل و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ماموریت داد هر چه زودتر این موضوع را از طریق طرح دعوای حقوقی درمجامع بین المللی پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تبریک هفته نیروی انتظامی برای همه فرماندهان و کارکنان زحمتکش این نیرو به ویژه بخش‌هایی که ماموریت‌های ان‌ها مرتبط با دستگاه قضایی است، ارزوی توفیق روزافزون کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامگذاری روز بیستم مهرماه به عنوان «روز ملی کاهش آثار بلایای طبیعی» اظهار داشت اگر مسئولان ذیربط اقدامات لازم را برای پیشگیری از حوادث انجام دهند و یا در بروز حوادثی، چون سیل و زلزله که با وجود امکانات روز بسیاری از آن‌ها قابل پیش بینی است، به موقع عمل کنند می‌توان از بسیاری خسارت‌های مادی و انسانی پیشگیری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: دستگاه قضا مأموریت‌های زیادی برعهده دارد، اما با آن‌که برخی قسمت‌ها مشمول قانون مشاغل سخت هم می‌شوند، بودجه لازم برای انجام این مأموریت‌ها اختصاص نمی‌یابد که این موضوع نیازمند توجه ویژه است.

وی همچنین از وزیر دادگستری و معاون اول و معاون حقوقی قوه قضاییه خواست که از کمک‌های نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین و تسهیل خدمات رسانی قضایی به مردم استفاده کنند.

ارسال نظر: