X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 209
تاریخ ثبت : یکشنبه, 22 خرداد,1401 | 03:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 22 خرداد,1401 | 03:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 22 خرداد,1401 | 03:26 ب.ظ

جوانان سیاه‌‌پوست در آمریکا چهار برابر بیشتر از سفیدپوستان زندانی می شوند

  • جوانان سیاه‌‌پوست در آمریکا چهار برابر بیشتر از سفیدپوستان زندانی می شوند

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد جوانان سیاه‌پوست بیش از چهار برابر، و جوانان متعلق به قبایل و بومیان بیش از سه برابر جوانان سفیدپوست در آمریکا زندانی می شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مطالعات انجام شده در رابطه با آمار مرگ و میر در زندان­‌های آمریکا نشان می­‌دهند که در سراسر آمریکا میزان مرگ و میر در میان زندانیان سیاه‌پوست بسیار بیشتر از سایر زندانیان است.

برای جمعیت سیاه‌پوست، دسترسی به تغذیه و مراقبت‌های بهداشتی - حتی در خارج از زندان - آنقدر ناقص است که حداقل مراقبت‌هایی که زندانیان سیاه‌پوست در حبس دریافت می‌کنند، ممکن است خطر مرگ و میر را کاهش دهد، حتی اگر در معرض شیوع بیماری‌ها در داخل زندان باشند.

مطالعات همچنین حاکی از نادیده انگاشتن علت فوت در گواهی فوت هستند. بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸، میزان ۵۵درصد از کل مرگ‌های ناشی از خشونت پلیس در سیستم ملی آمار حیاتی گزارش نشده ­اند.


بر این اساس دفتر آمار وزارت دادگستری ایالات متحده، آوریل ۲۰۲۱ گزارشی با موضوع مرگ و میر زندانیان در آمریکا منتشر کرد.

طبق گزارش منتشر شده این دفتر، در سال ۲۰۰۱ مجموعاً ۳۰۱ زندانی فدرال جان خود را از دست دادند که این آمار در سال ۲۰۰۵  به ۴۵۵ نفر رسید. آمار مرگ و میر در زندان‌های ایالتی در سال ۲۰۰۱، ۲۸۶۹ نفر بود، این آمار بین سال­‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، بین ۳۳۰۰ تا ۳۵۰۰ در هر سال باقی مانده و سپس در سال ۲۰۱۸ به ۴۱۳۵ رسید.

سرطان با تعداد ۱۱۳۷ و بیماری قلبی با تعداد ۱۰۵۲ نفر، به صورت ثابت از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۸ علل اصلی مرگ و میر زندانیان بوده ­اند.

این در حالیست که تعداد مرگ و میر ناشی از مواد مخدر و الکل و خودکشی به طور چشمگیری در سال­‌های اخیر افزایش یافته است؛ در سال ۲۰۱۴ تنها ۵۰ مورد مرگ ناشی از مواد مخدر و الکل وجود داشت، اما این میزان تا سال ۲۰۱۸ به ۲۴۹ مورد افزایش یافت. به همین ترتیب، خودکشی ۱۹۲ زندانی در سال ۲۰۱۳ با ۶۲ درصد افزایش به ۳۱۱مورد در سال ۲۰۱۸ رسید. فقط بین سال­‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، مرگ و میر ناشی از مواد مخدر ۲۳% و خودکشی ۲۰% افزایش یافته است.
 

طبق گزارش دیده‌­بان حقوق بشر در سال ۲۰۲۲، جوانان سیاه‌پوست بیش از چهار برابر، و جوانان متعلق به قبایل و بومیان بیش از سه برابر جوانان سفیدپوست در زندان هستند.
 

این در حالیست که بر اساس گزارش سالانه عفو بین­ الملل در سال ۲۰۲۱، ۳۹ مرد مسلمان به طور خودسرانه و برای مدت زمان نامشخص توسط ارتش ایالات متحده در بازداشتگاه پایگاه دریایی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو، کوبا، بازداشت شدند که این عمل نقض قوانین بین­ المللی است.

علیرغم اینکه دولت بایدن قصد بستن این زندان را اعلام کرده بود، اما مقامات ایالات متحده در بستن این مرکز اقدام چندانی نکردند.

عدم دسترسی به درمان پزشکی کافی و خدمات توانبخشی مقتضی به کسانی که از شکنجه و سایر بدرفتاری­‌های ماموران ایالات متحده جان سالم به در برده بودند، از دیگر موارد مشاهده شده در بازداشتگاه گوانتانامو می­‌باشد.
 

یک دهه پس از نگه داشتن ده­‌ها تن از بازداشت­ شدگان در یک سیستم بازداشت مخفی تحت اداره سیا، هیچ کس به دلیل نقض سیستماتیک حقوق بشر از جمله ناپدید شدن اجباری، شکنجه و سایر بدرفتاری‌­ها در طول آن زمان محاکمه نشد.

گزارش کمیته اطلاعات سنا در رابطه با موارد شکنجه توسط سیا نیز، سال­‌ها پس از بسته شدن تحقیقاتِ محدودِ انجام شده در مورد این جنایات، بدون طرح اتهام علیه کسی، محرمانه باقی ماند.

 

ارسال نظر: