X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 246
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 14 تیر,1401 | 06:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 14 تیر,1401 | 06:33 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 21 تیر,1401 | 03:21 ب.ظ

انگلیس کشوری ناامن برای مسلمانان/ مراکز اسلامی آماج حملات نژادپرستی

  • انگلیس کشوری ناامن برای مسلمانان/ مراکز اسلامی آماج حملات نژادپرستی

آزار و اذیت مسلمانان با انگیزه اسلام هراسی را  اکثر مسلمانان ساکن بریتانیا تجربه کرده‌اند همچنین مراکز اسلامی در این کشور بیشترین حملات را نسبت به سایر مراکز دینی در انگلستان تجربه کرده‌اند.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بر اساس داده‌های نظرسنجی توسط گروه "مشارکت و توسعه مسلمانان" 42 درصد از مساجد و مؤسسات اسلامی در 3 سال گذشته با حملات افراد معاند اسلام مواجه شده‌اند. و 35٪ حداقل یک بار در سال یک حمله با انگیزه مذهبی را تجربه می کنند و نشانگر این است که جرایم نژادی و مذهبی علیه اسلام و مسلمانان نسبت به سال گذشته 15٪ افزایش یافته است.
 

این نهاد اسلامی هر ساله گزارش‌هایی را در مورد گستردگی جنایات ناشی از تهاجم مذهبی منتشر می‌کند و تقریباً نیمی از این تهاجم‌ها توسط مسلمانان در این کشور تجربه می‌شود که بیشترین آمار را نسبت به ادیان دیگر به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار این نهاد نیمی از مساجد انگلستان به نوعی تهاجم های با انگیزه نفرت مذهبی را تجربه کرده اند.


بر اساس این گزارش متداول ترین شکل حمله، خرابکاری و پس از آن سرقت اموال مساجد است. بسیاری از مؤسسات اسلامی این بیم را دارند که مهاجمان در آینده نزدیک مسلمانان را هدف حمله قرار بدهند.


چنانچه تاکنون شاهد آن بودیم در انگلستان هرگونه آزار و اذیت طرفداران ادیان و مطالب تنفرآمیز توسط قوانین این کشور محکوم شده‌اند اما در مورد دین مبین اسلام و مسلمانان ساکن این کشور چنین رویکردی مشاهده نشده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که قوانین این کشور در مقابل اذیت و آزار مسلمانان بسیار منفعلانه رفتار می‌کند و کمتر موردی بوده است که انگلستان متهمان اذیت و آزار مسلمانان را بازداشت کند و تحت پیگرد قانونی قرار دهد، در صورتیکه در مورد سایر ادیان اینگونه رفتار نمیکند و منتقدان خرافه هایی همچون هولوکاست با شدیدترین برخورد قانونمداران این کشور مواجه می‌شوند.

 

ارسال نظر: