X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 217
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 09:12 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 08:54 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 04:20 ب.ظ

آفت کودک آزاری، ریشه کلیسای‌های آمریکایی را خشکاند/ مقامات کلیسا متهمان اصلی پرونده

  • آفت کودک آزاری، ریشه کلیسای‌های آمریکایی را خشکاند/ مقامات کلیسا متهمان اصلی پرونده

ساکنین ایالت یوتا در غرب آمریکا، منتظر شنیدن جزئیات جدید در مورد تحقیقات دفتر کلانتر از پرونده کودک آزاری در کلیساهای این شهر می‌باشند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بنابر گزارش سایت خبری آخرین ولگرد آمریکایی، تحقیقات در مورد آزار جنسی کودکان برای اولین بار توسط کلانتر ایالت یوتا در 31 مه اعلام شد.

بر اساس این گزارش، دفتر کلانتر بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن جزئیات چگونگی بررسی گزارش‌های مربوط به آزار جنسی کودکان در کلیساهای این شهر بررسی شده است، گفتنی است در گزارش کلانتری مشخص شده که این پرونده کودک آزاری از سال 1990 باز شده و تاکنون همچنان ادامه دارد.
 
بنابر تحقیقات این سایت خبری تحلیلی، در مصاحبه با اعضای فعلی و سابق کلیسای مورمون مشخص شد برخی از اعضای سابق کلیسا معتقدند که کلیسا از ریشه دچار فساد شده که اجازه می دهد این کودک‌آزاری‌‎ها در وهله اول اتفاق بیفتد.

اعضای فعلی کلیسای مورمون همچنین اذعان کردند که مشکل کودک آزاری در کلیساها درونی و ریشه‌ای شده است.

تحقیقات این سایت خبری نشان می دهد، برخی از اعضای سابق این کلیسا هشدار دادند که کلیسای مورمون دیگر مرکز عبادت نیست و به مرکزی برای انجام فعالیت‌های ماسونی و شیطان‌پرستی تبدیل شده است.

چنانچه در این گزارش آمده است، مقامات فعلی و اسبق کلیسای مورمون یوتا در حال حاضر به کودک آزاری متهم شده‌اند و تحقیقات در مورد آن‌ها توسط کلانتری شهر ادامه دارد.

شاکیان این پرونده مستقیما به نام‌های وارن جفز، رئیس سابق و راسل نلسون ، رئیس کنونی این کلیسا اشاره کرده‌اند.

از سوی دیگر، بنابر گزارش شبکه محلی فاکس13،  نام دختر و داماد راسل نلسون در این پرونده به چشم می‌خورد به طوری‌که دادگاه فدرال سالت لیک سیتی با دریافت شش فقره شکایت از شش نفر طی یک دادخواست از متهمین خواسته تا در جلسه دادگاه حضور یابند و ضمن سوگند‌خوردن از اتهام خود دفاع کنند.


کلیسای مرکزی "عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان " طی  بیانیه‌ای از راسل نلسون دفاع کرد و وی را بی‌گناه معرفی کرد؛ اعضای این کلیسا نلسون را به عنوان راهب و پیامبر این کلیسا می‌دانند.

ده روز بعد، جیل پریش، قاضی منطقه ای ایالات متحده، دستور تسریع در بازداشت نلسون را ملغا کرد.

بنابر این گزارش، متاسفانه مقامات قضایی، پلیس و افسران تحقیقات به بیانیه‌هایی در دفاع از متهمان اکتفا می‌کنند و شواهد و شکایات قربانیان که طی دهه‌ها ادامه دارد را توجه نمی‌کنند.

 این گزارش در خاتمه می افزاید به همین دلیل تنها راه دستیابی به حقیقت، گوش دادن به سخنان قربانیان و انجام تحقیقات مستقل و شفاف مردمی است.

 

ارسال نظر: