X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 178
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 تیر,1401 | 09:59 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 تیر,1401 | 09:35 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 تیر,1401 | 09:59 ق.ظ

محکومیت دو مسلمان به جرم حمایت از فلسطین در انگلیس/ بلاتکلیفی پرونده دو مسلمان دیگر پس از یکسال

  • محکومیت دو مسلمان به جرم حمایت از فلسطین در انگلیس/ بلاتکلیفی پرونده دو مسلمان دیگر پس از یکسال
دادگستری سلطنتی انگلیس در حالی اتهامات یهودی ستیزی دو تن از چهار مسلمان ساکن این کشور را رد کرد، که بیش از یکسال از تشکیل دادگاه آن‌ها می‌گذرد و تکلیف پرونده دو مسلمان دیگر هنوز مشخص نیست.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ۱۶ می سال گذشته، 4 جوان مسلمان ساکن انگلیس اهل بلک برن، به نام‌های محمد افتخار حنیف، جواد حسین، آصف علی و عادل موتا در حالیکه در شمال لندن در یک راهپیمایی در حمایت از فلسطین به نام "کاروانی برای فلسطین"حضور داشتند، به اتهام یهودی ستیزی بازداشت شدند.

بر اساس گزارش ژئو نیوز، در دادگاه وودگرین کراون دردادسرای شماره 6، قاضی پرونده اتهامات علیه عادل موتا و آصف علی را به دلیل عدم وجود شواهد کافی مختومه اعلام کرد، با این حال با پافشاری دادستان سلطنت، پرونده افتخار حنیف و جواد حسین باز ماند و هنوز ادامه داد.

عادل موتا و آصف علی هر دو تبعه انگلیس هستند اما والدین آنها از هند و کشمیر آزاد مهاجرت کردند.

غفار خان، وکیل این پرونده در مصاحبه با ژئو نیوز، از 14 ماه سعی و تلاش پرفشار برای تبرئه کردن موکلان خود تعریف کرد.

دادستان سلطنتی انگلیس به عنوان شاکی پرونده، در حالی این 4 مسلمان تبعه انگیس را به سردادن شعارهای ضداسرائیلی متهم و بازداشت کرد که کشورش مدعی آزادی بیان و حقوق بشر است، ولی برای شعارهای ضداسرائیلی ذره‌ای تحمل و انعطاف پذیری ندارد.

مقامات انگلیسی چنین ادعا می‌کنند که هرگونه آزادی بیان غیر از بیان‌های اشاعه نفرت از دیگر ادیان و مذاهب، در انگلیس مجاز می‌باشد، در صورتیکه چنانچه شاهد آن هستیم، بارها مطبوعات و رسانه‌های این کشور به عقاید میلیون‌ها مسلمان اهانت و نفرت خود را بیان کردند ولی کوچکترین واکنشی از سوی مقامات این کشور متوجه آنان نشد.

گفتنی است افتخار حنیف و جواد حسین با قرار وثیقه، در آزادی مشروط به سر می‌برند ولی پرونده ایشان هنوز در دادگاه عالی"قضات و ستمینیستر " در جریان است.


ارسال نظر: