X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 235
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 مرداد,1401 | 03:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 مرداد,1401 | 02:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 مرداد,1401 | 03:03 ب.ظ

قتل ۴ مرد مسلمان در آمریکا

  •  قتل ۴ مرد مسلمان در آمریکا
قتل چهار مرد مسلمان در یکی از ایالت‌های آمریکا موج گسترده نگرانی و وحشت را ایجاد کرده است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر،سلسله کشتار مردان مسلمان در ایالت «نیومکزیکو» موجی از ترس را در میان جوامع مسلمان در سراسر آمریکا ایجاد کرده است.

براساس گزارش الجزیره، مقامات پلیس اخیرا چهارمین قربانی را شناسایی کردند و احتمال ارتباط قتل چند مرد مسلمان در شهر «آلبوکرکی» را رد نکردند.

در پی این قتل‌ها، نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا خواستار اقدام برای مبارزه با اسلام هراسی در این کشور شدند و «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز به این قتل‌ها واکنش نشان داده است.

«بایدن» در توییتر خود نوشت «از قتل هولناک چهار مرد مسلمان در آلبوکرکی عصبانی و ناراحت هستم. در حالی که ما منتظر تحقیقات کامل هستیم، دعای من با خانواده قربانیان است و دولت من قویاً در کنار جامعه مسلمانان است. این حملات نفرت انگیز جایی در آمریکا ندارد.»

سه مورد از این قتل‌ها در هفته گذشته اتفاق افتاده و مقامات نیومکزیکو می‌گویند که نژاد و مذهب قربانیان عوامل مشترک بودند.

پلیس گفت «بازرسان بر این باورند که قتل روز جمعه ممکن است با سه قتل اخیر مردان مسلمان از جنوب آسیا مرتبط باشد.»

این قتل‌ها به منبع ترس برای مسلمانان در سراسر آمریکا تبدیل شده که با نژادپرستی، تبعیض و خشونت مواجه هستند.

«دبی آلمونتاسر»، یکی از سران جامعه مسلمانان نیویورک در توییتر نوشت «این واقعیت که مظنون همچنان آزاد است، وحشتناک است؛ قربانی بعدی کیست؟!»

«ادوارد احمد میشل»، معاون گروه حقوق مسلمانان شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) گفت که جوامع مسلمان در آمریکا با «هشیاری، احتیاط بیشتر و انعطاف پذیری» به این قتل‌ها پاسخ خواهند داد.

تیراندازی به سبک کمین به سه مرد مسلمان و کشته شدن نفر چهارم در «آلبوکرکی»، جامعه مسلمان شهر را نگران کرده و هشدارهایی را برای بازدیدکنندگان مساجد در پی داشته است زیرا پلیس در حال بررسی چگونگی ارتباط تیراندازی‌هاست.


ارسال نظر: