X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 54
تاریخ ثبت : یکشنبه, 11 آذر,1397 | 01:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 11 آذر,1397 | 01:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 11 آذر,1397 | 01:55 ب.ظ

پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران از حق امنیت قضایی برخوردار هستند

  • پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران از حق امنیت قضایی برخوردار هستند
محمد باقر اسلامی

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در کنار آحاد جامعه، پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران حق دارند برای رفع مشکلات و مخاصماتشان برای تظلم خواهی به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محمد باقر اسلامی، معاون رئیس کل دادگستری استان، در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان که با حضور کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مقامات قضایی استان کرمان برگزارشد، اظهارداشت: نگاه دادگستری استان به بحث اتباع بیگانه، نگاه ساماندهی است.

 وی به اهمیت موضوع پناهندگی اشاره کرد وافزود: بحث پناهندگی موضوعی همزاد بشر است و هر انسانی که احساس ظلم در جایی می نمود ویا محل زندگی خود را مناسب نمیدید به یک منطقه دیگر پناه می برد.

 وی عنوان کرد: دردین مبین اسلام بحث پناهندگی و پناه جویی مورد نظر قرار گرفته است و خداوند متعال در آیه ۶ سوره توبه دستور می دهد حتی اگر یکی از مشرکین به سوی شما پناه آورد به آن پناه دهید.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طبق ماده ۱۲اعلامیه حقوق بشر اسلامی "هرانسانی بر طبق شریعت حق انتخاب و انتقال مکان اقامت در داخل و خارج کشورش را دارد و درصورت تحت ظلم قرار گرفتن می تواند به کشور دیگر پناهنده شود، به کشور پناهنده واجب است که با او مدارا کند تااینکه پناهگاهی برایش فراهم شود."

 اسلامی تصریح کرد: قوه قضاییه باید در صحنه های اجتماعی با قوت و نهایت توان حضورداشته باشد تا حاکمیت بتواند امنیت اجتماعی خود را اجرا کند.

برچسب ها:
ارسال نظر: