X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 14 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 201
تاریخ ثبت : شنبه, 14 آبان,1401 | 03:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 14 آبان,1401 | 02:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 14 آبان,1401 | 03:10 ب.ظ

باقر درویش: رژیم آل خلیفه در یک دهه اخیر ۲۰ هزار نفر را زندانی کرده است

  • باقر درویش: رژیم آل خلیفه در یک دهه اخیر ۲۰ هزار نفر را زندانی کرده است
رزیم آل خلیفه بر واقعیت‌های جامعه بحرین . نقض حقوق بشر در این کشور سرپوش می‌گذارد.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، رژیم آل خلیفه در حالی میزبان نشستی بین المللی تحت عنوان تسامح دینی را پذیرفته که در سال‌های اخیر به شدت اعتراضات مسالمت آمیز اکثریت شیعه در این کشور را سرکوب کرده و هزاران مخالف را در زندان‌های خود تحت شکنجه قرار داده و صدها نفر دیگر را تبعید نموده است.

«باقر درویش» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، در خصوص اوضاع این کشور می گوید:
حکومت بحرین گزینه سرکوب را برای تحولات این کشور انتخاب کرده است. از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۲۰ هزار نفر در بحرین که اکثر آنها را شیعیان تشکیل می‌دادند، فقط به دلیل اعلام نظر خود و آزادی بیان دستگیر شدند. البته برخی نیز از شخصیت‌های سنی بودند که به زندان افکنده شدند.

وی همچنین می افزاید: طی این مدت هزاران نفر مورد شکنجه قرار گرفتند و صدها حکم زندان طولانی مدت برای آنها صادر شده‌است. رژیم آل خلیفه در جریان سرکوب‌های خود ۳۸ مسجد را تخریب کرده و این در حالی بوده که نمازگزاران در آن حضور داشتند و مسجد به روی آنها تخریب شد. هزاران مورد سلب تابعیت سیاسی از اکثریت شیعیان انجام شده‌است که این نشان‌دهنده تبعیض گسترده و سازمان یافته در درون حاکمیت و دولت بحرین است. مناصب اصلی در این کشور در انحصار آل خلیفه و حاکمیت قرار دارد و وابستگان آنها در قبایل و… به تاسی از آن، بخش‌هایی از این مناصب دولتی را در اختیار می‌گیرند.

باقر درویش در ادامه بیان می کند: تلویزیون رسمی بحرین به تریبون حاکمیت تبدیل شده که آزادی بیان و مطبوعات را به طور کلی در این کشور از بین برده است. یک روزنامه میانه‌رو تحت عنوان الوسط در این کشور فعالیت می‌کرد که مانع فعالیت آن شدند و روزنامه بسته شد.

وی تصریح می کند: حکومت بحرین حتی جمعیت‌های حقوق بشری و رهبران دینی که اقدامات مسالمت آمیز انجام می‌دهند را نیز به شدت سرکوب، بازداشت و زندانی می‌کند. این افراد تنها به دلیل آزادی بیانی که داشتند، به این مجازات‌ها محکوم شدند. بنابراین ما با یک حاکمیت سرکوب و سلطه زور در بحرین مواجهیم که یک پارلمان سوری تشکیل داده‌است. پارلمانی که به هیچکس آزادی بیان نمی‌دهد و هر فردی که انتقادی دارد حتی در حد توییت، به زندان انداخته و شکنجه می‌کند. در این زمینه صدها مورد زندانی وجود دارد که زیر شکنجه جان خود را از دست دادند.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین تاکید می کند: مساله ممانعت از درمان زندانیان در بحرین به موضوع بسیار پر اهمیتی تبدیل شده‌است. حتی رژیم آل خلیفه از بیماری و مشکلات جسمی زندانیان برای شکنجه بیشتر آنان استفاده می‌کند. تا جایی که برخی زندانیان در بحرین مجبور شدند دندان‌های خود را به طور کامل بکشند تا شکنجه کمتری شوند. بسیاری از رسانه‌های رسمی نفرت را در جامعه می‌پراکنند.

وی ادامه می دهد: دامنه این اقدامات به آیت‌الله عیسی قاسم نیز کشیده شد که ایشان را نیز تحت فشار و مجازات قرار دادند. آنان برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌های دینی و نمازجمعه توسط شیعیان از هیچ کاری فروگذار نکرده‌اند. حتی به مراسم عاشورا نیز حمله کردند. این شوخی بزرگی است که بحرین با همه این اقدامات، پرچمی را به نام تسامح دینی را در آستانه سفر پاپ برافراشته است!

برچسب ها: زندان, بحرین, شیعیان
ارسال نظر: