X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 194
تاریخ ثبت : دوشنبه, 23 آبان,1401 | 12:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 23 آبان,1401 | 12:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 23 آبان,1401 | 12:25 ب.ظ

اعتراض گروه‌های حقوق بشری به برگزاری انتخابات نمایشی در بحرین

  • اعتراض گروه‌های حقوق بشری به برگزاری انتخابات نمایشی در بحرین
گروه های حقوق بشری بحرین اعلام کردند چگونه می‌توان انتخاباتی آزاد و عادلانه در بحرين برگزار کرد در حالی که همه گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه منحل یا سرکوب شده اند؟!

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بحرینی‌ها در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند. شاید این یک تحول مثبت به نظر آید، اما این حقیقت ندارد. چگونه می‌توان انتخاباتی آزاد و عادلانه برگزار کرد در حالی که همه گروه‌های مخالف منحل یا سرکوب شده اند؟ از سال ۲۰۱۱، قیام بحرینی‌ها آغاز شده و تا به امروز نیز متوقف نشده است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی، بحرین انتخابات پارلمانی برگزار کرده و رژیم این کشور خوشحال است. مقامات در این کشور تحت حاکمیت سنی‌ها که حاکمانش قیام ضد دولتی در سال ۲۰۱۱ را سرکوب و در هم کوبیدند، اعلام کردند این انتخاباتی آزاد و میزان مشارکت در آن ۷۳ درصد بوده است.

اما این انتخاباتی آزاد و منصفانه نیست. گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند شرایط برگزاری این انتخابات که باید فرایند دموکراتیک باشد را یک سرکوب سیاسی توصیف کردند. آن‌ها اعلام کردند اقدامات به شدت محدود کننده‌ای در پیش گرفته شد که مانع از حضور گروه‌های مخالف در انتخابات شد.

آن‌ها افزودند برگزاری این انتخابات سراسری، تغییری در فضای سرکوب در بحرین و محرومیت (مردم) از حقوق بشر که سال هاست گریبانگیر بحرین بوده است، ایجاد نمی کند و اصولاً این انتخابات را به یک انتخابات نمایشی و جعلی که هیچ ارزشی ندارد، تبدیل می‌کند؛ لذا جای هیچ تعجبی نیست که بحرینی‌ها به خیابان آمدند تا به فرایند انتخابات اعتراض کنند.

گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند این انتخابات را تحریم می‌کنند، زیرا این انتخابات در خدمت خط مشی سیاسی طبقه حاکم قرار دارد. بحرین در سال ۲۰۱۱ قیام مردمی (ضد حکومت) را تجربه کرد که تا به امروز همچنان ادامه دارد. رژیم بحرین گروه‌های مخالف را منحل کرده و آن‌ها را سرکوب کرده است.

برچسب ها: بحرین, انتخابات
ارسال نظر: