X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 204
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 بهمن,1401 | 01:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 بهمن,1401 | 08:15 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 بهمن,1401 | 01:21 ب.ظ

پلیس آمریکا یک سیاه‎پوست معلول دیگر را هدف گلوله قرار داد

  • پلیس آمریکا یک سیاه‎پوست معلول دیگر را هدف گلوله قرار داد
ماجرای تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به یک مرد سیاهپوست معلول همچنان جنجال برانگیز است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ویدئویی جدید از شلیک مرگبار پلیس آمریکا به یک مرد سیاهپوست معلول منتشر شده که نه تنها اهداف پلیس برای مقصر نبودن افسرانش را تامین نکرد بلکه موج انتقادات علیه این نهاد را تشدید کرد.

بر اساس گزارش ان بی سی، خانواده «آنتونی لو»، سیاهپوست معلول از دو پا که توسط پلیس هانتیگتون، شهری در نزدیکی لس آنجلس در جنوب ایالت کالیفرنیا آمریکا کشته شد، پیشتر از پلیس شکایت و تاکید کردند که وی به دلیل معلولیت نمی‌توانسته است تهدیدی برای افسران پلیس باشد.

اکنون پلیس هانتیگتون با انتشار ویدئویی جدید اعلام کرد که دلیل شلیک به وی را بی توجهی «آنتونی لو» به اخطار پلیس برای انداختن چاقو و تهدید افسران پلیس اعلام می‌کند.

پلیس هانتیگتون در حالی این ویدئو را منتشر کرد که از اظهارنظر در رابطه با این پرونده خودداری می‌کند؛ پلیس هانتیگتون مدعی است که به دلیل در جریان بودن تحقیقات قادر به اظهارنظر در مورد تیراندازی مرگبار افسرانش نیست.

در عین حال، افسران پلیس دخیل در مرگ «لو» در مرخصی اداری با حقوق و در انتظار اعلام نتیجه تحقیقات هستند.انتشار این ویدئو سبب شد تا بار دیگر منتقدان به رویکرد پلیس تاکید کنند که برای خلع سلاح «آنتونی لو» به دلیل معلولیت حتی سپر هم تاثیرگذار بود؛ این در حالی است که افسران پلیس آمریکا «اعدام خیابانی» را به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

در عین حال، خانواده «آنتونی لو» می‌گویند که از زمان قتل وی تاکنون پلیس اطلاعات متناقضی را به آن‌ها ارائه کرده است.پلیس هانتیگتون حتی ساعت‌ها پس از این حادثه از اطلاع رسانی به خانواده «آنتونی لو» خودداری کرده بود؛ این در حالی است که آدرس خانه مادرش در وسایلش وجود داشت.

«آنتونی لو» ۳۶ ساله در ۲۶ ژانویه سال جاری با شلیک گلوله پلیس کشته شد؛ وی سال گذشته بر اثر حادثه دو پای خود را از دست داد و قرار بود هفته آینده پروتز پایش را تحویل بگیرد.

یک کارشناس پلیس ملی متخصص در تحقیقات استفاده از زور آمریکا در این رابطه، گفت: برای توجیه تیراندازی، افسران باید نشان دهند که در معرض تهدید فوری قرار گرفته‌اند و جایگزین‌های معقولی مانند تِیزر در اختیار نداشته اند؛ اما در این حادثه ما فردی را می‌بینیم که از نظر فیزیکی توانایی مقاومت در برابر ماموران را ندارد و حتی اگر به چاقو مسلح باشد، تحرک او به شدت محدود است؛ او یک قطع عضو است؛ به نظر می‌رسد که او در وضعیت جسمانی مشخصی قرار دارد که تهدید آشکار برای افسران را کاهش می‌دهد.

خانواده «آنتونی لو»، می‌گویند که او به دلیل ترس از خشونت پلیس نگران جان خود بود و قصد فرار بود.یکی از موسسان جنبش «جان سیاهان مهم است»، گفت: نمی‌دانم پلیس چگونه می‌تواند بهانه‌ای برای احساس خطر ناشی از یک فرد قطع عضو بر روی ویلچر بیاورد؛ اقدام آنان نفرت انگیز است و فقط به شما نشان می‌دهد که فصل کشتار سیاهپوستان توسط پلیس آمریکا همچنان باز است.

ارسال نظر: