X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 241
تاریخ ثبت : یکشنبه, 24 اردیبهشت,1402 | 03:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 24 اردیبهشت,1402 | 03:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 27 اردیبهشت,1402 | 02:01 ب.ظ

غریب آبادی: تروریسم و تحریم دو جنایت اصلی آمریکا علیه مردم ایران است

  • غریب آبادی: تروریسم و تحریم دو جنایت اصلی آمریکا علیه مردم ایران است
دبیر ستاد حقوق بشر و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت‌ها، گفت: تروریسم و تحریم دو جنایت اصلی آمریکا علیه مردم ایران است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در اولین جلسه ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه آمریکا، جنایات بسیار گسترده ای انجام داده است، گفت: در عرصه داخلی، مردم باید بدانند آمریکا چه جنایاتی در حق ملت ما انجام داده است، زیرا جنایات آمریکا مستقیما مردم را هدف قرار داده است و باید این موضوع را بطور مداوم در برنامه‌های مختلف یادآوری کنیم.

وی افزود: وقتی صحبت از افشا و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی می کنیم هدفمان سیاسی‌کاری نیست، بلکه اقدامی کاملا منطبق با واقعیتها بوده و حقوقی است.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: در بعد داخلی در راستای ارتقای افزایش اگاهی عمومی و در بعد بین المللی باید در خصوص ایجاد (حساسیت لازم) و ترغیب کشورها به موضع‌گیری‌های منصفانه کار کرد.

رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر ادامه داد: آمریکا دو جنایت اصلی علیه مردم ایران در زمینه تروریسم و تحریم انجام داده است. ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم از جمله ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان. این جنایات امریکا باید دربرنامه‌های ستاد برجسته شود.

وی تصریح کرد: در حوزه تحریم، یک ملت قربانی هستند و باید بروی این موضوع که این جنایت را چگونه به تصویر کشیده، کار کرد. حقوقدانان معتقدند تحریم‌های یک جانبه، جنایت علیه بشریت است و جرم جدی در جامعه بین المللی است‌ و تحریم های حقوق بشر تمام مردم ایران را تحت تاثیر داده و یک ملت قربانی هستند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: در حوزه بین المللی باید حساسیتی در جامعه جهانی و تشویق آنها به اتخاذ موضع در مورد نقض حقوق ملت ها توسط آمریکا ایجاد کنیم. جنایات آمریکا علیه ملت ها در طول تاریخ بشریت بی سابقه است. ناگفته نماند آمریکا، مسئول اقدامات رژیم صهیونیستی در رابطه با ایران نیز است. آمریکا در امریکای لاتین و نیز در خصوص مردم بومی امریکا و ویتنام چه جنایاتی کرده است ؟ تجاوزهایی که به افغانستان و عراق داشت و حملات پهپادی که انجام داده فراموش نمی شود. میلیون‌ها انسان بی‌گناه قربانی می‌شوند.

وی افزود: مسئولیتی که جمهوری اسلامی و مردم و نخبگان در رابطه با افشاگری حقوق بشری آمریکا دارند، مسئولیت مهمی است و ما اگر کنار بکشیم، دیگران به طور جدی در مقابل زورگویی آمریکا ایستادگی نمی‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در داخل برخی مسئولیتشان سنگین‌تر است، مثلا مجلس ظرفیت کلیدی دارد و نمایندگان می‌توانند این مباحث را در نطق های پیش از دستور شان مدنظر قرار دهند و بیانیه و قطعنامه داشته باشند. مثلا در کشورهای دیگر نمایندگان شان با دو سه نفر اپوزیسیون ایران جلسه استماع می گذارند و در خصوص حقوق بشر ایران صحبت میکنند. ما چنین ابتکاراتی در مجلس نداشتیم و بهتر است داشته باشیم.

وی ادامه داد: صدا و سیما و فضای مجازی هم مسئولیت کلیدی در ارتقای اگاهی عمومی در زمینه جنایات آمریکا دارند. همچنین سازمانهای مردم نهاد هم ظرفیت ویژه ای دارند. نقش سازمان های مردم نهاد در تحریم و تروریسم در زمینه افزایش اگاهی عمومی مهم است.

غریب آبادی با طرح این سوال که چه اقداماتی باید در حوزه قضایی برای رسیدگی به جنایات آمریکا باید انجام داد؟ گفت: اقدامات خوبی در زمینه شکایات علیه آمریکا شده و پرونده‌های مهمی در این زمینه بررسی و منجر به صدور رای شده است.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور حکمی کاظم غریب‌آبادی را به سمت رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب کرد.


ارسال نظر: