X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 175
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 09 خرداد,1402 | 09:39 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 خرداد,1402 | 08:33 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 09 خرداد,1402 | 09:39 ق.ظ

نژندی منش: سوئد ارتباط حمید نوری را با وکلای ایرانی قطع کرده‌/ نوری شرایط دفاع از خود را ندارد

  • نژندی منش: سوئد ارتباط حمید نوری را با وکلای ایرانی قطع کرده‌/ نوری شرایط دفاع از خود را ندارد
مشاور حقوقی خانواده نوری گفت: حمید نوری نمی‌تواند اسناد و فایل‌های جدید را مطالعه کند؛ ارتباط وی را با وکلای ایرانی قطع کرده اند.



به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، هیبت الله نژندی منش، مشاور حقوقی خانواده حمید نوری در گفتگو با شبکه خبر درباره یازدهمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری اظهار داشت: در جلسه امروز و در مرحله نخست، دادستان دلیل و حرف جدیدی ارائه نداد؛ یک مورد بحث تخلیه تلفن همراه حمید نوری و یک مورد مربوط به کتابی از یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود.

وی افزود: اتفاق مهم در کل رسیدگی دادگاه در جلسه امروز و در دفاعیات وکلای نوری بود که یک موضوع بسیار حساس و جدی را مطرح کردند که یک نقطه ضعف جدی را در دستگاه قضایی سوئد نشان می‌دهد.

مشاور حقوقی خانواده نوری بیان کرد: شاید از این به بعد باید پرونده آقای نوری را با این روند جدید دنبال کنیم. اتفاقی که می‌تواند تغییر بسیار جدی حتی نسبت به مرحله بدوی در پیش رو داشته باشد.شرایط دفاع برای آقای نوری وجود ندارد. آقای نوری دسترسی به اوراق و استاد مرتبط با پرونده را ندارد.

وی ادامه داد وی نمی‌تواند اسناد و فایل‌های جدید را مطالعه کند؛ ارتباط وی را با وکلای ایرانی قطع کرده اند. همانطور که نوری را با فریب به دام انداختند و به سوئد کشاندند دستگاه قضایی سوئد اقدام غیراخلاقی دیگری را انجام داده است؛ استفاده از یک مامور پلیس ایرانی که به صورت سری و غیراخلاقی تحقیقات جداگانه انجام میداد.

نژندی منش تصریح کرد: وکلای حمید نوری تا امروز از این موضوع اطلاعی نداشتند.هیچگونه بازجویی و تحقیقی از متهم بدون حضور وکلا نباید صورت گیرد.خواسته وکلای نوری از دادگاه تجدید نظر این بود که باید کیفرخواست را رد و تبرئه نوری را اعلام کند، در غیر این صورت با نظام قضایی سوئد سازگاری ندارد. قرار شد وکلای آقای نوری سوالات خود را در روز‌های آینده به صورت دقیق‌تر مطرح کنند و دادستان در جلسه ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) پاسخ بدهد.

مشاور حقوقی خانواده نوری همچنین گفت: روند پرونده از این پس به این نقض و نقص اخلاقی برمی‌گردد که دستگاه پلیسی سوئد انجام داده است و پرونده روی این محور باید بچرخد.


ارسال نظر: