X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 135
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 10 مرداد,1402 | 08:46 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 10 مرداد,1402 | 08:25 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 10 مرداد,1402 | 08:46 ق.ظ

افشاگری درباره وضعیت وخیم بازداشتگاه‌های کودکان در انگلیس

  • افشاگری درباره وضعیت وخیم بازداشتگاه‌های کودکان در انگلیس
مقام‌های زندان‌های انگلیس، برای حل بحران کمبود کارکنان در زندان‌های کودکان این کشور به استفاده از سگ‌ها روی آوردند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، اگرچه وضعیت در همه زندان‌های انگلیس فراتر از مرز بحران رفته و زنگ‌های هشدار را به صدا درآورده است، اما شرایط در زندان‌های محل نگهداری نوجوانان و کودکان این کشور بیش از هر زمان دیگری نگران کننده شده است.

تاکنون سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری متعددی به سیستم عدالت کیفری انگلیس درباره وضعیت زندان‌های کودکان و نوجوانان هشدار داده اند، اما تغییری در وضعیت این مراکز به وجود نیامده است.

یک سازمان دیده بان زندان‌ها در انگلیس هشدار داد که شرایط در چهار زندان ویژه کودکان و نوجوانان این کشور بحرانیست و اقدام‌های فوری برای رفع بحران و بهبود اوضاع باید انجام شود.

رئیس ملی هیئت‌های نظارت مستقل انگلیس (IMBs)، می‌گوید: نگرانی‌ها در این مراکز افزایش یافته است و ‌نشانه‌ای از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود.

طبق گزارش وی، نوجوانان و کودکان زندانی در این مراکز احساس ناامنی می‌کنند و برخی از آن‌ها به ساخت سلاح‌های دست ساز روی آورده اند.ضمن این که به دلیل کمبود کارکنان زندان، نوجوانان و کودکان زندانی روزانه تا ۲۳ ساعت در سلول‌های خود حبس شده و از دسترسی به امکانات آموزشی و پزشکی به دلیل کمبود کارکنان محروم می‌شوند.

رئیس ملی هیئت‌های نظارت مستقل انگلیس تاکید کرد که وضعیت در چهار زندان ویژه نوجوانان و کودکان بحرانیست.

وی اظهار کرد: نوجوانان و کودکانی که نیاز‌های پیچیده‌ای دارند، مانند آن‌هایی که سابقه تروما دارند، به حمایت و درمان مورد نیاز خود دسترسی ندارند؛ بخش قابل توجهی از کودکان و نوجوانان زندانی دائما احساس ترس و ناامنی دارند و فکر می‌کنند به دلیل از کنترل خارج شدن زندان باید با حمل سلاح یا رفتن به انزوا از خود محافظت کنند.

سخنگوی وزارت دادگستری انگلیس در واکنش به اظهارات رئیس ملی هیئت‌های نظارت مستقل انگلیس مدعی شد که تعداد کودکان و نوجوانان تحت بازداشت در دهه گذشته ۷۷ درصد کاهش یافته است.

گزارش ماه مارس سال جاری کمیسر حقوق کودکان انگلیس حقایق هولناکی را از آن چه در زندان‌های کودکان و نوجوانان انگلیس می‌گذرد، افشا کرد. در این گزارش آمده است که در برخی از این مراکز، کودکان و نوجوانان فقط ۳۰ دقیقه در آخر هفته‌ها می‌توانند از سلول‌هایشان خارج شوند؛ مقام‌های این زندان‌ها ادعا می‌کنند که این رویه به دلیل مبارزه با اختلال و خشونت اتخاذ شده است.

این گزارش همچنین تصریح کرد که مقام‌های زندان‌های کودکان و نوجوانان اغلب وقت‌های ملاقات را لغو می‌کنند و زندانیان کودک و نوجوان ناچارند میان تماس تلفنی با خانه یا خرید غذا یکی را انتخاب کنند، زیرا هزینه برقراری تماس یا کمک هزینه هفتگی آنان برابر است.

در عین حال، حبس در زندان‌های کودکان و نوجوانان به نحوی طراحی شده است که زندانیان، کیلومتر‌ها با محل زندگی خود فاصله داشته باشند.نکته قابل توجه دیگر این گزارش سهم نامتناسب کودکان و نوجوانان سیاهپوست از جمعیت این دست زندان‌ها بود؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده زندانیان کودک و نوجوان، سیاهپوست هستند که به دلایل مختلفی نیاز‌های ویژه‌ای دارند.

ناامنی و خشونت دیگر ویژگی زندان‌های کودکان و نوجوانان در انگلیس است که هشدار‌های جدی را در پی داشته است. طبق گزارش‌ها، استفاده از سگ‌ها و فلش بنگ‌ها در زندان‌های کودکان و نوجوانان به دلیل کمبود کارکنان رویه‌ای معمول است.


برچسب ها: زندان, کودکان, انگلیس
ارسال نظر: