X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 152
تاریخ ثبت : شنبه, 21 مرداد,1402 | 01:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 17 مرداد,1402 | 06:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 21 مرداد,1402 | 01:07 ب.ظ

ائتلاف صهیونیسم جهانی و غرب در هتاکی به مقدسات اسلامی

  • ائتلاف صهیونیسم جهانی و غرب در هتاکی به مقدسات اسلامی

کارشناسان و تحلیلگران با اشاره به همپیمانی آشکار صهیونیسم جهانی و حکام غرب در هتاکی به مقدسات اسلامی به تشریح ریشه‌ها و اهداف آن پرداختند.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، نشست «ریشه‌های و اهداف جریان صهیونیستی در اهانت به مقدسات اسلامی در غرب» با حضور «سید رضا صدرالحسینی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، «ماجد غماس» نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق و «ابراهیم متقی» استاد دانشگاه تهران برگزار شد.

«ماجد غماس» در این نشست خاطر نشان کرد: صهیونیسم جهانی در پشت پرده قرآن سوزی قرار دارد، صهیونیسم جهانی در حال توطئه چینی در اروپاست. اتفاقات رخ داده در سوئد(هتاکی به مقدسات) با حرکت صهیونیسم جهانی آغاز شد و این اتفاقات حلقه‌ای از سلسله حرکت‌های دیگر صهیونیسم است که تشدید خواهد شد.

غماس به افزایش میزان مهاجرت از کشورهای مختلف به اروپا اشاره کرد و اظهار داشت : آنچه اکنون در اروپا رخ می‌دهد، مسئله افزایش مهاجرت به ویژه مهاجرت مسلمانان است که شدت گرفته است و برخی از مهاجران مسئولیت‌های مهمی چه در سطح اجرایی و قانونگذاری در کشورهای اروپایی برعهده گرفته‌اند و این مسئله، برای صهیونیسم جهانی و ناسیونالیست‌های اروپا نگران کننده است و این روند، زنگ خطری برای صهیونیسم به شمار می‌رود، آنها نمی خواهند در این کشورها، دین اسلام رواج پیدا کند و خواهان این هستند که اروپا جایگاهی برای توسعه بی دینی، لائیک و عاری از اسلام باشد.

صدرالحسینی هم در ادامه این نشست به موارد متعدد هتاکی به مقدسات اسلامی در اروپا اشاره کرد و افزود: متاسفانه در هتک حرمت قرآن به عنوان مهمترین نماد مسلمانان، که طی 6 ماه اخیر، بارها تکرار شده، کرامت انسانی و آزادی بیان هم زیر سئوال است، اقدامی که نظام سلطه با پیش قراولی اروپا و حمایت صهیونیسم بین المللی انجام می‌دهد، نه فقط توهین به مهمترین دین و کتاب سعادت بشری است، بلکه به کرامت انسانی هم لطمه می‌زند، چرا که قرآن مدافع کرامت انسان‌هاست.

وی ادامه داد: در مقابل این اقدام که کرامت انسان زیر پا گذاشته شده، شوراهای حقوق بشر باید این اقدام را از طریق قوانین موجود بین المللی محکوم کنند و در جهان اسلام و کشورهای اسلامی این ظرفیت وجود دارد و آنها می‌توانند از قوانینی همچون شورای حقوق بشر به این مسئله واکنش مناسبی نشان دهند و برای حفظ کرامت انسانی از این قوانین استفاده کنند.

این کارشناس غرب آسیا تاکید کرد ریشه این اقدام (هتاکی به مقدسات اسلامی و سوزاندن قرآن کریم) سیاسی است و به چند کشور هم محدود نخواهد شد و در صورت تکرار این گونه اقدامات ممکن است منجر به جنگ مذهبی و دینی در سطح دنیا شود.

صدرالحسینی خاطر نشان کرد: این اقدام یک واکنش از سوی غرب در پاسخ به موج گسترش اسلام در سطح جهان به ویژه در جهان غرب به شمار می‌رود که طبق آمارهای رسمی کشورهای غربی، در سال 2035 میلادی آنها با شرایط اسفناکی روبرو خواهند شد، چرا که با یک نسبت زیاد مسلمانان نسبت به پیروان سایر ادیان در غرب روبرو خواهند شدو طبیعی است که غرب به آن واکنش نشان دهد.

وی تحریم کشورهای اهانت کننده به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و در راس آنها کشور سوئد را یکی از راهکارهای مقابله با توهین کنندگان و وادار کردن آنها به توقف این هتاکی دانست و در ادامه خاطر نشان کرد انتخاب یک فرد عراقی مسیحی برای اهانت به مقدسات اسلامی، اقدامی حساب شده از سوی دشمنان است و کشورهای اسلامی باید واکنش جدی و قاطعی به نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل از خود نشان دهند.

صدرالحسینی افزود این توهین‌ها اولین مورد نبوده و آخرین مورد هم نخواهد بود، اینها نشانه نگرانی از رشد روزافزون اسلام در اروپاست، چرا که حتی شخصیت‌های تاثیرگذار و اندیشمندان هم در اروپا به اسلام گرایش پیدا کرده‌اند.

وی اظهار داشت ما چه اقداماتی باید در برابر این هتاکی مستمر انجام دهیم؟ آیا باید سکوت کنیم یا اینکه هزینه‌های این هتک حرمت را برای آنها بالا ببریم،آنها(دشمنان) باید بدانند که هتاکی آنها هزینه‌های سنگینی برایشان خواهد داشت.

در ادامه این نشست، «ابراهیم متقی» استاد دانشگاه، مهمترین چالش پیش روی نظام سلطه را چالش هویتی دانست و گفت: سیاست جهانی نظام سلطه برای ارتقای جایگاه سیاسی و اقتصادی خود با چالشی جدی روبرو بوده که آن چالش، چالش هویتی است.

به گفته وی، سوزاندن قرآن که در یک کشور غربی صورت گرفت، اقدامی در پاسخ به گسترش و رشد هویت اسلامی بود و یک امر طبیعی است که هر وقت یک هویت گسترش پیدا کند و قوی شود، هویت‌های در تضاد با آن هم خود را ارتقا دهند و سطح مقابله با آن هم به نسبت قبل پیشرفته‌تر شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در اقدامات مقابله‌گرانه تمدن غرب با تمدن اسلامی این موضوع برداشت می‌شود که مفهوم نسبیت در غرب یک مفهوم سلیقه‌ای است و در تکثر هویت‌های موجود در غرب، هویت اسلامی جایی نخواهد داشت، اگرچه این هویت در غرب به سرعت رو به افزایش است، اما دولتمردان نظام سلطه و غرب نمی‌گذارند و نخواهند گذاشت این هویت به راحتی در کنار سایر مفاهیم موجود در غرب به زیست خود ادامه دهد و از اقدامات مقابله جویانه در مقابله با آن دریغ نخواهد کرد.

به گفته متقی، شیوه دیگری که دشمنان اسلام در دستورکار خود قرار داده‌اند، ایجاد تضاد و تنازع میان گرایش‌های مختلف اسلامی است تا انرژی یکدیگر را خنثی کنند، همانند تشکیل و سازماندهی داعش. ترکیه، عربستان و حتی قطر از یک ایدئولوژی که ماهیت ستیزه جویانه دارد، حمایت کردند.

وی افزود سیاست دیگری که آنها(دشمنان اسلام) دنبال می‌کنند، این است که کشورهای اسلامی را درگیر کنند، سند امنیت ملی در دولت‌های اخیر آمریکا همگی بر ایجاد درگیری میان بازیگران منطقه‌ای در راستای تامین منافع آمریکا مبتنی بوده است.

متقی خاطر نشان کرد غربی‌ها، ایده اندلسی کردن جوامع اسلامی یعنی به فساد کشاندن این جوامع را دنبال می‌کنند.مقابله با اسلام‌گرایی یک پروسه و فرایند هدفمند است، آنها همچنین ایجاد شکاف و گسل در جهان اسلام را دنبال می‌کنند و مسئولیت انجام آن به کشورهای اسکاندیناوی سپرده شده است، به عنوان مثال اکثر کردهای جدایی طلب عراق و ترکیه، سازماندهی و تولید گفتمان برای آنها در کشور سوئد انجام می‌شود.

وی ادامه داد مسئله مهاجرپذیری در سوئد، مسئله گزینشی است، یعنی به دنبال فعال کردن گسل‌ها و تشدید شکاف‌ها در کشورهای اسلامی هستند، نکته دیگر این است که اسرائیل هم این سازوکار را تشدید می‌کند، هر جا که سوئد فضای اجتماعی ایجاد گسست را فراهم کند، اسرائیل هم در پوشش فضای گسست اجتماعی، سازوکار گسست امنیتی را شکل می‌دهد و آن را دنبال می‌کند و به طور کلی یک تقسیم کار بین المللی در این زمینه(هجمه علیه جهان اسلام ...) وجود دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به رشد روزافزون جمعیت مسلمانان در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و رسیدن جمعیت مسلمانان در این کشور به 11 درصد در آینده نزدیک افزود هدفی که غرب دنبال می‌کند، تولید گفتمان گسست، تعارض و منازعه در حوزه جهان اسلام است. وقتی یک مسلمان عرب، قرآن را آتش می‌زند، چنین موضوعی ابعاد اجتماعی بین المللی پیدا می‌کند، در هر مسئله اجتماعی، یک جریان امنیتی هم مشاهده می‌کنیم، این جریان امنیتی در پوشش اجتماعی است.

«حسین رویوران» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا نیز در این نشست، به ریشه‌های اهانت غرب و صهیونیسم جهانی به مقدسات اسلامی از منظر تمدنی اشاره کرد و افزود غرب یک عقده تاریخی از تمدن اسلام دارد و دلیل این عقده حقارت تاریخی به این خاطر است که دو بار در طول تاریخ، غرب آسیب جدی دیده و بسیاری از قلمروی آن از سوی مسلمانان تصرف شده که انحطاط بزرگ آنان در دوران اوج امپراطوری عثمانی بود و به غیر از تمدن اسلام، هیچ تمدنی نتوانسته این چنین غرب را تا مرز فروپاشی کامل پیش ببرد.

وی خاطر نشان کرد غرب برای جبران این تحقیر تمدنی، دو بار با اسلام مقابله جدی کرد. بار اول در جنگ‌های صلیبی که حدود 200 سال طول کشید و در نهایت از مسلمانان شکست خورد و بار دوم در قرن 20 در تلاش بود تا با نفوذ و سلطه بر کشورهای اسلامی، سلطه و قدرت خود را تحکیم ببخشد و البته در این مسیر برخی از کشورهای مسلمان مقابل آنان ایستادند، اما جدی ترین مخالفتی که با غرب صورت گرفت وقوع انقلاب اسلامی در ایران بود که مقابل سلطه غرب ایستاد و تا به امروز از قدرت و سلطه غرب کاسته و غربی‌ها هم برای مبارزه با این اقدام، کارهای سخیفی مانند سوزاندن قرآن انجام می‌دهند.

رویوران گفت غرب به اسلام به عنوان مسئله‌ای نگاه می‌کند که ظرفیت تهدید غرب را دارد.انقلاب اسلامی نه تنها ایران را از چنگال غرب خارج کرد، بلکه زمینه ساز استقلال طلبی در منطقه در چارچوب محور مقاومت شده است و قرآن‌سوزی اقدامی برای مقابله با تمدن اسلامی است.

ماجد غماس نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران هم در سخنان پایانی بار دیگر به نقش صهیونیسم در جنایت هتاکی مستمر به مقدسات اسلامی در غرب اشاره کرد و آن را در چارچوب اسلام هراسی دانست.

وی به سد محکم عراقی‌ها در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت در طول 100 تا 120 سال گذشته، مراجع شیعه و شیعیان  درباره مبارزه با صهیونیست‌ها اتفاق نظر داشته‌اند و اسرائیل نتوانسته است در قالب عادی سازی روابط وارد عراق شود، اسرائیل از موضعگیری‌های بسیار سخت مسلمانان عراق می‌ترسد.

غماس،  انتخاب سیلوان مومیکا شهروند مسیحی عراقی مقیم سوئد را یک انتخاب حساب شده از سوی محور صهیونیستی غربی داست و گفت این انتخاب حساب شده بود و هدف آنها ایجاد دشمنی و دودستگی میان عراقی‌ها بود، چرا که ما در عراق، شاهد زندگی مسالمت آمیزی میان مسلمانان و مسیحیان هستیم،به همین سبب پس از این حرکت زشت، تعداد موکب‌های مسیحی افزایش یافت و مسیحیان از این حرکت اعلام انزجار کردند.

وی در پایان سخنانش در این نشست که در جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، تصریح کرد، یکی از اهداف صهیونیست‌ها و غرب از این هتاکی‌ها، ایجاد شکاف و اختلاف میان مسلمانان به ویژه شیعیان و مسیحیان بود، اما به لطف وجود مرجعیت آگاه و هوشیاری عراقی‌ها، آنها در رسیدن به این هدف خود شکست خورده‌اند.

 

 

ارسال نظر: