X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 167
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 02:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 07:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 02:06 ب.ظ

ابراز نگرانی‌ خانواده های آمریکایی از افزایش اخاذی‌ جنسی اینترنتی از نوجوانان

  • ابراز نگرانی‌ خانواده های آمریکایی از افزایش اخاذی‌ جنسی اینترنتی از نوجوانان
اخاذی‌های جنسی اینترنتی از کودکان و نوجوانان در آمریکا به صورت قابل توجهی افزایش یافته و خانواده های آمریکایی را به شدت نگران کرده است.


به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، افزایش موارد اخاذی‌های جنسی اینترنتی از نوجوانان در آمریکا به معضلی جدی تبدیل شده است.

شبکه تلویزیونی نیوز نیشن آمریکا در گزارشی به بررسی علل و پیامد‌های سوء استفاده جنسی از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی پرداخته است.

مسئولان اف بی آی اعلام کردند اخاذی‌های جنسی (اینترنتی) به خودکشی دستکم ۱۲ نوجوان منتهی شده است که گاهی این اتفاق در ظرف مدت چند ساعت رخ داده است.

گفته می‌شود بیش از ده مورد از قربانیان اخاذی‌های جنسی با خودکشی به زندگی خود پایان دادند.

نیوز نیشن با والدین دو خانواده از قربانیان این اخاذی‌ها گفت‌وگو کرده است. آن‌ها می‌گویند ممکن است این اتفاق برای هر خانواده‌ای رخ دهد.

مادر «رایان لاست» نوجوان خودکشی کرده به علت اخاذی جنسی در پاسخ به خبرنگار این شبکه می گوید: ما زندگی بسیار عادی داشتیم. اما این اتفاق برای ما رخ داد. می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مردم، بدانند این مسئله‌ای نیست که فقط متوجه بچه‌های دیگران شود بلکه ممکن است متوجه بچه خود آن‌ها نیز بشود.

رایان لاست تنها ۱۷ ساله داشت. او فوریه سال گذشته با خودکشی به زندگی خود پایان داد. او پس از گفتگوی اینستاگرامی با یک فرد در اینترنت خودکشی کرد. او تصور می‌کرد دوستی اینترنتی پیدا کرده است و تصاویر خصوصی خود را با او به اشتراک گذاشت. کمی بعد، فرد دیگر از او خواست که ۵۰۰۰ دلار به او بدهد، در غیر اینصورت، عکس‌های خصوصی او را برای اعضای خانواده و دوستانش خواهد فرستاد.

مادر رایان لاست می افزاید: فشار‌ها بر پسرم تا ساعت دو نیمه شب در فضای اینترنت ادامه داشت. کار به جایی رسید که درنهایت پسرم به این نتیجه رسید که هیچ چاره‌ای بجز خودکشی ندارد. کل این ماجرا هشت ساعت به طول کشید. از نقطه شروع تا پایان، هشت سال طول کشید.

ماجرای تاسف بار خودکشی رایان به علت قربانی شدن در اخاذی جنسی اینترنتی، یکی از چندین پرونده مشابه است که یک طرف آنها، یک نوجوان است. شکارچیان، نوجوانان را در فضای اینترنتی فریب می‌دهند و عکس‌های خصوصی آن‌ها را از آن‌ها می‌گیرند و سپس ماجرا شروع می‌شود.

مسئولان اف بی آی و پلیس شهر سن پترزبورگ در ایالت فلوریدا، اخیرا یک سری پیام‌های ویدئویی منتشر کرده اند تا به نوجوانان درباره اخاذی‌های جنسی هشداردهند.

به گفته این مسئولان، بسیاری از این موارد گزارش نمی‌شود. همین امر سبب شده است اخاذی‌های جنسی به یک کار مجرمانه پولساز تبدیل شود.

«دیوید واکر» مامور ویژه اف بی آی در این رابطه می گوید: این اقدامات مجرمانه، سازمان یافته است. شکارچیان معمولا خارج از آمریکا هستند و به دنبال قربانیانی می‌گردند که آن‌ها را فریب دهند.

همین اتفاق برای «جردن دیمای» 17 ساله رخ داد که اهل میشیگان بود. او که یک بچه دبیرستانی بود ماه مارس سال گذشته با خودکشی به زندگی خود خاتمه داد. او پس از اینکه عکس‌های خصوصی اش را به فردی در فضای دوستیابی اینترنتی داده بود، به این کار مبادرت کرد. پدر او می‌گوید کل این ماجرای دردناک، فقط شش ساعت به طول انجامید.

«جان دیمان» پدر نوجوان خودکشی کرده بیان می کند: ممکن است این اتفاق برای هر نوجوانی رخ دهد که از فضای شبکه‌های اجتماعی استفاده کند. قالب این ماجرا شبیه هم هست و آخر ماجرا به این بستگی دارد که تا چه اندازه در این مسیر پیش بروند و چه کار کنند یا نکنند و درنهایت کارشان به این خاطر به خودکشی بینجامد.

وی می افزاید: جردن به آن‌ها گفته بود که می‌خواهد برای رهایی از دست آن‌ها خودکشی کند. آن‌ها در پاسخ به پسرم گفته بودند که اشکالی ندارد، برو خودت را بکش یا کاری می‌کنیم که مجبور شوی خودکشی کنی! درنهایت هم پسرم این کار را کرد.

جردن سیصد دلار به فرد اخاذی کننده داد، اما اخاذی جنسی از او شدت پیدا کرد و شامل تهدید و اخاذی بیشتر شد. چند هفته پیش دو مرد اهل نیجریه که ظاهراً از جردن دیمای اخاذی اینترنتی کرده بودند، به میشیگان استرداد یافتند تا محاکمه شوند. این دو برادر آفریقایی از حدود یکصد نفر در آمریکا از این طریق اخاذی کرده اند.


ارسال نظر: