X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 106
تاریخ ثبت : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 11:08 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 10:56 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 11:08 ق.ظ

کارشناس سازمان ملل: هیچ پیشرفتی در حقوق زنان در لهستان رخ نداده است

  • کارشناس سازمان ملل: هیچ پیشرفتی در حقوق زنان در لهستان رخ نداده است

ریم آلسالم، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران، پس از پایان بازدید 10 روزه خود از لهستان، اعلام کرد که زنان در این کشور همچنان با محدودیت‌ های شدید در برخورداری از  حقوق برابر مواجه هستند.



 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بنا بر اعلام دفتر کمیسر عالی سازمان ملل متحد، ریم آلسالم بر اساس اطلاعات بدست آمده طی بازدید خود از لهستان، اظهار داشت که زنان و دختران در لهستان همچنان با محدودیت های جدی در برخورداری از حقوق برابر در قانون و عمل و نیز در حق آزادی عقیده، بیان، تجمعات، خانواده، حریم خصوصی و سلامت باروری مواجه هستند.

وی همچنین اذعان کرد به طور کلی قوانین و سیاست ها در این کشور به اندازه کافی به جنسیت حساس نیستند. گزارشگر ویژه در ادامه اعلام کرد: «بیشتر قوانین، سیاست‌‌ها و اقداماتی که حقوق زنان را محدود می کنند، به صورت آشکار با خواسته های اکثریت شهروندان لهستانی در تضاد است».

گزارشگر ویژه ضمن اشاره به شرایط چالشی اخیر در لهستان ناشی از ورود پناهندگان اوکراینی، اشاره کرد اکنون که جان انسان ها نجات یافته و فوری ترین نیازهای پناهندگان برآورده شده است، باید سازوکارهای دقیق تری برای پذیرش، کمک، و حمایت از آسیب پذیرترین گروه ها از جمله زنان و دختران ایجاد شود.

وی همچنین نگرانی خاص خود را در مورد رفتار تبعیض آمیز و خشونت آمیز علیه اکثریت زنان، دختران و خانواده های اوکراینی پناهجو و پناهنده آنها ابراز کرد.

آلسالم ادامه داد: «نمی توان این تناقضات آشکار را در سیستم پناهندگی و حمایت از زنان و دخترانی که اساساً به دلایلی مانند فرار از آزار و اذیت، خشونت، از جمله خشونت جنسی، و منازعات از کشور خود گریخته اند، ادامه داد.

گزارشگر ویژه در پایان یادآور شد که لهستان باید به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه محافظت در برابر عقب‌نشینی‌ها و حق پذیرش ایمن و انسانی و دسترسی به رویه‌های موثر پناهندگی پایبند باشد.

نسخه کامل گزارش بازدید گزارشگر ویژه از لهستان، در ژوئن 2024 به شورای حقوق بشر ارائه خواهد شد. 

 

ارسال نظر: