X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 172
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 29 آذر,1402 | 04:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 29 آذر,1402 | 03:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 29 آذر,1402 | 04:25 ب.ظ

موج گسترده اسلام ستیزی در اروپا

  • موج گسترده اسلام ستیزی در اروپا

دیده بان حقوق بشر در گفتگویی با محقق آلمانی در حوزه نژادپرستی، از قصور دولت‌های اروپایی در رسیدگی مؤثر به تمامی اشکال نژادپرستی سخن گفت.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر،«آلماز تفرا»، محقق دیده بان حقوق بشر در حوزه نژادپرستی، در این گفتگو اظهار داشت: تشدید تنش ها در فلسطین منجر به افزایش سخنان و اعمال نفرت انگیز علیه مسلمانان نیز شده است.

وی همچنین بر این باور است که تاکنون درباره افزایش نفرت پراکنی علیه مسلمانان صحبت های زیادی شده و در واقع، چنین اعمال نفرت پراکنانه ای خیلی قبل تر از 7 اکتبر شروع شده بود و در 7 اکتبر تنها شاهد افزایش آن حملات علیه مسلمانان بوده‌ایم.

وی در ادامه نسبت به اینکه دولت‌های اروپایی نتوانسته‌اند پاسخ‌های مناسبی در این زمینه اتخاذ کنند، ابراز تأسف کرد.

آلماز تفرا افزود: اگرچه اخیراً کم و بیش شاهد توجه و محکومیت بین‌المللی در مورد افزایش این نفرت پراکنی ها بوده‌ایم، اما آنچه مغفول می مانَد، دهه‌ها تجربه زیسته جوامعی است که هر روز با نژادپرستی و عدم تساهل، به‌ویژه نفرت ضد مسلمانان و یهودی‌ستیزی مواجه بوده و هستند.

این محقق همچنین بیان کرد: «در مواقع بحران، از جمله در زمان تشدید تنش ها در اسرائیل و فلسطین، برخی افراد متعصب، مسلمانان و سایر اقلیت¬ها را مسئول مشکلات و عدم تعادل قدرت در جهان می دانند. آنها در زمان شیوع کووید 19 هم اقلیت ها را  مورد سرزنش قرار می دادند.»

وی در ادامه ضمن اشاره به ممنوعیت تظاهرات طرفداران فلسطینی در برخی کشورهای اروپایی، یادآور شد: این اقدام دول اروپایی، نقض حق تجمعات مسالمت آمیز و حق آزادی بیان است.

تفرا در پایان سخنانش گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی، محدودیت های نامتناسب و غیرضروری برای اعتراضات طرفداران فلسطین اعمال شده است و نقض آزادی بیان در تظاهرات‌ها و به طور کلی صداهای طرفدار فلسطین همچنان یک نگرانی جدی باقی مانده است.


 

ارسال نظر: