X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 154
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 24 بهمن,1402 | 11:12 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 24 بهمن,1402 | 08:43 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 24 بهمن,1402 | 11:13 ق.ظ

کارشناسان سازمان ملل: رژیم اسرائیل در حمله به بیمارستان کرانه باختری مرتکب جنایت جنگی شده است

  • کارشناسان سازمان ملل: رژیم اسرائیل در حمله به بیمارستان کرانه باختری مرتکب جنایت جنگی شده است

کارشناسان سازمان ملل متحد هشدار دادند که کشتار آشکار و فراقضائی سه مرد فلسطینی توسط رژیم اسرائیل در بیمارستان ابن سینا، نقض فاحش حقوق بین الملل بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، حدود 10 نفر از اعضای مسلح آژانس امنیتی رژیم اسرائیل (شین بت) و پلیس اسرائیل 29 ژانویه 2024، در لباس پزشک، پرستار و غیرنظامیان زن وارد بیمارستان ابن سینا در شهر جنین در کرانه باختری اشغالی شدند.

بر اساس گزارش وب سایت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، تصویر آنها در دوربین مداربسته در حالی که یک ویلچر و یک عروسک را در کالسکه نوزاد به بیمارستان آورده بودند، ضبط شده است.

نیروهای رژیم اسرائیل پس از ورود به بخش توانبخشی، باسل ایمن الغزاوی، بیمار تحت درمان جراحات شدید ناشی از حمله هوایی سه ماه پیش رژیم اسرائیل، برادرش، محمد ایمن الغزاوی، و بازدیدکننده دیگر، محمد جلامنه را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

کارشناسان سازمان ملل متحد در نهایت خواستار تحقیقات مؤثر مطابق با قوانین بین‌المللی، با هدف تعقیب و مجازات کسانی که مسئول ارتکاب، دستور دادن و کمک به این جنایات ادعایی هستند، شدند.


کارشناسان سازمان ملل همچنین خواستار اجرای رویه‌هایی برای جلوگیری از کشتارهای خودسرانه در آینده و پرداخت غرامت به قربانیان شدند.


 آنها ضمن ابراز نگرانی نسبت به موضوع همیشگی معافیت از مجازات در رژیم اسرائیل در رابطه با نقض حقوق بین الملل ادعایی توسط پرسنل آن، اعلام کردند در صورت عدم انجام تحقیقات فوری درباره این کشتارها، خواستار تحقیق از سوی دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواهند شد.


 

ارسال نظر: