X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 97
تاریخ ثبت : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 03:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 02:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 06:00 ب.ظ

هشدار کمیته حقوق بشر سازمان ملل به انگلیس درباره بازداشت افراد دارای معلولیت

  • هشدار کمیته حقوق بشر سازمان ملل به انگلیس درباره بازداشت افراد دارای معلولیت

یک نهاد حقوق بشری سازمان ملل از دولت انگلیس به دلیل «درمان و بازداشت غیرارادی و اجباری» افراد دارای معلولیت در داخل و خارج بیمارستان‌ها انتقاد کرد و از مقامات این کشور خواست تا دسترسی به خدمات اجتماعی را تضمین کنند.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کمیته حقوق بشر، نهادی متشکل از کارشناسان مستقل که بر اجرای میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی توسط کشورهای طرف این معاهده نظارت می کند، پس از بررسی سوابق بریتانیا، یافته های خود را منتشر کرد.

این کمیته تاکید کرد که مقامات بریتانیایی تحت قانون سلامت روان این کشور، به بازداشت و درمان غیرمختارانه افراد دارای معلولیت بر اساس ناتوانی واقعی یا درک شده آنها ادامه می‌دهند و ابراز نگرانی کرد که میانگین مدت نگهداری افراد ناتوان در یادگیری و مبتلا به اوتیسم که تحت این قانون بازداشت شده اند، بیش از دو سال بوده است.


سازمان‌های مستقر در بریتانیا که نماینده افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آن‌ها هستند، سال‌ها پیش زنگ خطر را در مورد این موضوع به صدا درآوردند و رسانه‌های بریتانیا به طور مداوم، موضوع تعرض در بخش‌های روان‌پزشکی در سراسر کشور را افشا کرده‌ بودند. در یک مورد گزارش شده توسط بی بی سی، حداقل هشت نفر از کارکنان یک بیمارستان یک زن جوان مبتلا به اوتیسم را به اتاق خلوتی می کشانند، جایی که او قبلاً بیش از دو هفته را در آنجا گذرانده بود.
 

کارشناس سازمان ملل در امور شکنجه تاکید کرده است که "درمان غیرارادی و سایر مداخلات روانپزشکی در مراکز مراقبت بهداشتی" می تواند اشکالی از شکنجه و بدرفتاری باشد.
 

تحقیقاتی که توسط ایندیپندنت و اسکای نیوز انجام شده نیز نشان داده طی پنج سال گذشته، تقریباً 20000 مورد سوء استفاده جنسی در بیمارستان‌های انگلیس گزارش شده است.

آخرین داده ها نشان می دهد که با وجود تعهد دولت مبنی بر کاهش 50 درصدی تعداد تخت های بستری از مارس 2015 تا مارس 2024 و توسعه خدمات جامعه-محور، بیش از 2000 نفر از افراد ناتوان در یادگیری و مبتلا به اوتیسم همچنان در واحدهای بستری هستند.


در این زمینه دیده بان حقوق بشر نیز از دولت بریتانیا باید به درخواست کمیته توجه کند و با اصلاح قوانین مربوطه اطمینان حاصل کند که افراد دارای معلولیت، برخلاف میل خود در مؤسسات حبس نمی شوند.

 

ارسال نظر: