X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 04:12 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 01:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 04:14 ب.ظ

انتشار گزارش سالانه حقوق بشر کانادا/ نقض حقوق معلولان، بومیان و سیاه‌پوستان

  • انتشار گزارش سالانه حقوق بشر کانادا/ نقض حقوق معلولان، بومیان و سیاه‌پوستان

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور در سال ۲۰۲۳ منتشر شد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کانادا یکی از کشورهایی است که با وجود ادعای رعایت حقوق بشر، حقوق بسیاری از بومیان و آسیایی تبارها در این کشور نقض می شود.

کمیسیون حقوق بشر کانادا که به تازگی گزارشی را درخصوص وضعیت حقوق بشر در این کشور منتشر کرده، اعلام کرد که طی دهه‌های متمادی نقض حقوق بشر بر زندگی کانادایی‌ها تاثیرات بسیاری گذاشته است.
 

نقض مداوم حقوق افراد معلول و تاثیرات نژادپرستی محیطی بر جوامع بومی و سیاه‌پوست، افزایش اسلام‌هراسی، جنایت‌های نفرت‌محور و دیگر جوامع نژادی از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که در گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا آمده است.
 

کمیسر حقوق بشر کانادا هنگام ارائه این گزارش به پارلمان این کشور گفت: کمیسیون حقوق بشر کانادا به‌عنوان یک نهاد ملی مدت‌ها است که از نژادپرستی سیستماتیک علیه سیاه‌پوستان در این کشور اطلاع دارد.
در سال ۲۰۲۳ مسائل حقوق بشری بر زندگی روزمره مردم در سراسر کانادا تاثیرات مخربی گذاشته است.


شکایت از اسلام‌هراسی، شکایت اعضای نیرو‌های مسلح کانادا از آزار جنسی و تبعیض، شکایت از جنایت‌ها و سخنان نفرت‌محور،شکایت از رویکرد تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه پلیس کانادا، شکایت از تاثیرات نامتناسب قوانین بر وضعیت و بهره‌مندی جوامع و افراد بومی، سیاه‌پوست و دیگر اقلیت‌های نژادی، شکایت افراد معلول از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف، شکایت زنان از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف و تبعیض‌های جنسیتی به‌ویژه در دستمزد و شکایت بی‌خانمان‌ها از تداوم بحران مسکن از جمله موارد مهم در گزارش یاد شده است.

کمیسیون حقوق بشر کانادا همچنین وضعیت حقوق زندانیان در کانادا را مورد بررسی قرار داده و تاکید می کند که اداره زندان‌های کانادا به دلیل ناتوانی در ارائه مراقبت و درمان کافی به زندانیان معلول عملا حقوق آن‌ها را نقض می‌کند. زنان زندانی نیز در زندان‌های فدرال کانادا که عمدتا از بومیان هستند، از تاثیرات گسترده رویکردهای تبعیض‌آمیز رنج می‌برند و بیش از حد گرفتار سیستم طبقه‌بندی امنیتی، حبس در سلول‌های انفرادی و ... هستند.

از دیگر نکات مهم مطروحه در این گزارش سیستم مدیریت شکایت های حقوق بشری است که این کمیسیون تاکید به بازنگری آن دارد.

 

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا درحالی منتشر شده است که کانادا یکی از کشورهای غربی است که داعیه حقوق بشر دارد و درخصوص نقض این حقوق در دیگر کشورها اظهار نظر می کند و بعضا یکی از بانیان قطعنامه و صدور بیانیه علیه دیگر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است .




 

برچسب ها: حقوق بشر, کانادا
ارسال نظر: