X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 23
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 23 خرداد,1403 | 12:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 23 خرداد,1403 | 05:35 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 23 خرداد,1403 | 12:34 ب.ظ

درخواست شورای جهانی کلیساها برای آتش‌بس فوری در غزه

  • درخواست شورای جهانی کلیساها برای آتش‌بس فوری در غزه

شورای جهانی کلیساها (WCC) خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و ارسال بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه شد.



 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگ و رنج در نوار غزه ناشی از ماهیت کور اقدامات ارتش اسرائیل در این منطقه و عدم رعایت اصول بنیادین قوانین بشردوستانه بین‌المللی و اخلاقیات است. آتش‌بس به پایان این رنج منجر می‌شود. شورا خواستار «دسترسی بی‌قید و شرط به کمک‌های بشردوستانه و ارسال کمک‌های کافی به افراد نیازمند و آغاز روند سیاسی معنادار برای زندگی مردم منطقه در صلح و کرامت» است.
 

بر اساس گزارش الجزیره، با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.
 

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.
 

در همین حال وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۷ هزار و ۱۶۴ نفر افزایش یافته است. آخرین آمار مجروحان جنایات های رژیم اشغالگر  ۸۴ هزار و ۸۳۲ نفر است.



 

ارسال نظر: