X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 24
تاریخ ثبت : شنبه, 02 تیر,1403 | 02:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 30 خرداد,1403 | 12:04 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 02 تیر,1403 | 02:17 ب.ظ

بازداشت بیش از ۹ هزار فلسطینی در کرانه‌ باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳

  • بازداشت بیش از ۹ هزار فلسطینی در کرانه‌ باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۹ هزار و ۲۸۰ فلسطینی را در کرانه‌باختری بازداشت کرده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی روزهای عید قربان ۹۰ فلسطینی در کرانه‌ باختری از جمله چند زن و کودک را بازداشت کرده و  روز چهارشنبه نیز نظامیان صهیونیست دست‌کم ۳۵فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۹ هزار و ۲۸۰ فلسطینی را در کرانه‌باختری بازداشت کرده است.

 

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در پیامی اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.
 

وی همچنین درباره وخامت اوضاع حقوق بشر در کرانه باختری هشدار داد و خواستار آتش بس در غزه و رفح شد .

 تدوس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش از این گفته بود افزایش محدودیت‌ها در رفت و آمد فلسطینیان ساکن در کرانه باختری مانع دسترسی آنها به مراقبت‌های بهداشتی مورد نیازشان یا دسترسی آمبولانس‌های این مراکز به بیمارانی که در شرایط اورژانسی و اضطراری قرار دارند، شده و بر وخامت اوضاع بهداشتی این منطقه افزوده است.
 

وی تاکید کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی با بستن گذرگاه‌های کرانه باختری، ایجاد موانع خودسرانه و بازداشت کارکنان بهداشتی مرتکب نقض حقوق فلسطینی ها شده اند و محاصره کامل برخی از شهرهای این منطقه باعث محدودیت فزاینده در رفت و آمد مردم غزه شده و دسترسی به مراکز بهداشتی را با مشکل مواجه کرده است.



 

ارسال نظر: