X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 36
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 شهریور,1403 | 01:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 شهریور,1403 | 12:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 شهریور,1403 | 01:10 ب.ظ

مرکز مبارزه با نژادپرستی: از هر شش نفر در سوئیس یک نفر تبعیض نژادی را تجربه کرده است

  • مرکز مبارزه با نژادپرستی: از هر شش نفر در سوئیس یک نفر تبعیض نژادی را تجربه کرده است
مرکز مبارزه با نژادپرستی اعلام کرد که از هر شش نفری که در سوئیس زندگی می کنند، یک نفر طی پنج سال گذشته قربانی تبعیض نژادی بوده است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، نتایج یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد از هر شش نفری که در سوئیس زندگی می کنند، یک نفر طی پنج سال گذشته قربانی تبعیض نژادی بوده است. بر اساس این گزارش، جوانان و افراد دارای پیشینه مهاجرتی به ویژه تحت تأثیر این تبعیض قرار داشته‌اند.

حدود ۱۷ درصد از سوال‌شوندگان در این نظرسنجی که جمعیتی معادل ۱ میلیون و دویست هزار نفر از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، به صراحت گفته‌اند که بارها برخوردهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه را تجربه کرده‌اند.

مرکز مبارزه با نژادپرستی در سوئیس در همین راستا اعلام کرد که نژادپرستی و تبعیض‌نژادی برای شمار فزاینده‌ای از مردم این کشور به یک واقعیت تبدیل شده است. در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی این مرکز آمده است که اغلب قربانیان تبعیض و نژادپرستی را در سوئیس بر اساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته افراد بین ۱۵ تا ۳۹ ساله تشکیل می‌دهند.

این بیانیه می‌افزاید: تبعیض اغلب در همه زمینه‌های زندگی وجود دارد اما در این بین حدود ۶۹ درصد سوال‌ شوندگان اعلام کرده‌اند که در زندگی کاری روزمره خود یا هنگام جستجوی کار، تبعیض نژادی را تجربه کرده‌اند. این موارد شامل اعمال تبعیض غیرموجه در روند بررسی درخواست‌ها، توهین و زورگویی یا تبعیض در زمینه پرداخت دستمزد بود.
علاوه بر این، حدود ۳۰ درصد افراد از حوزه عمومی و ۲۷ درصد نیز از محیط‌های آموزشی به عنوان کانون اعمال تبعیض یاد کرده‌اند.

به موجب نتایج این نظرسنجی که گزارش آن در وب‌سایت «سوئیس انفو» منتشر شده، همچنین لازم است که نظارت بیشتری بر موارد تبعیض و نژادپرستی ساختاری در بازار کار یا در محیط‌های آموزشی اعمال شود. دولت سوئیس اعلام کرد که در نظر دارد برای توسعه راهبرد و برنامه عملی مبارزه علیه نژادپرستی و یهودی‌ستیزی با کانتون‌ها همکاری بیشتری داشته باشد.

ارسال نظر: