X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 24 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 51
تاریخ ثبت : شنبه, 24 شهریور,1403 | 11:31 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 24 شهریور,1403 | 08:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 24 شهریور,1403 | 11:31 ق.ظ

خودسوزی یک مرد آمریکایی در اعتراض به تداوم نسل کشی در غزه

  • خودسوزی یک مرد آمریکایی در اعتراض به تداوم نسل کشی در غزه
یک مرد آمریکایی در اعتراض به تداوم نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، مقابل کنسولگری رژیم اسرائیل در بوستون دست به خود سوزی زد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «مت نلسون» مردی در بوستون، در اعتراض به نسل کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی، مقابل کنسولگری اسرائیل در این شهر، دست به خودسوزی زد.

این سومین مورد خودسوزی از زمان آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه از اکتبر ۲۰۲۳ مهر ۱۴۰۲ تاکنون است.

نلسون در ویدیویی که در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است می گوید: من قصد دارم دست به عمل اعتراضی شدید بزنم؛ این ویدیو شامل صحنه حادثه خودسوزی نیست.

وی می افزاید: همه ما در نسل‌کشی غزه مقصریم؛ ما برده سرمایه‌داری و مجتمع صنعتی نظامی هستیم؛ بسیاری از ما آنقدر بی‌تفاوت هستیم که نمی‌توانیم حتی به این موضوع توجه کنیم؛ اعتراضی که قرار است در آن شرکت کنم، فراخوانی است از دولت آمریکا برای توقف تامین پول و سلاح‌های اسرائیلی که برای زندانی کردن و کشتار فلسطینی‌های بی‌گناه استفاده می‌کند.

این مرد آمریکایی همچنین می گوید: اقدام من برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل و پایان دادن به نسل‌کشی در غزه و حمایت از کیفرخواست دادگاه بین‌المللی کیفری علیه بنیامین نتانیاهو و دیگر اعضای رژیم اسرائیل است. قرار است دموکراسی در خدمت خواست مردم باشد، نه منافع ثروتمندان؛ فلسطین را آزاد کنید.

رسانه‌های آمریکایی درباره هویت مت نلسون نوشتند که وی یک فعال ضد جنگ است و در اعتراض به همدستی آمریکا در جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه و تاثیر آن بر مردم فلسطین، خودسوزی کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که آرون بوشنل، یک سرباز ۲۵ ساله فعال در نیروی هوایی آمریکا در ماه فوریه بهمن سال گذشته خود را آتش زد و در بیرون سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن‌دی‌سی جان باخت.

بوشنل که از خودسوزی خود فیلم گرفته بود، گفت: من دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود؛ من در آستانه انجام یک اقدام اعتراضی شدید هستم، اما این اقدام در مقایسه با آنچه مردم فلسطین ازسوی استعمارگران خود تجربه کرده‌اند، به هیچ‌وجه بزرگ نیست؛ این چیزی است که طبقه حاکم ما تصمیم گرفته است که عادی باشد.

وی در حالی که شعله‌های آتش بدنش را فرا گرفته بود، فریاد زد: فلسطین را آزاد کنید.





ارسال نظر: