X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 32
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 شهریور,1403 | 03:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 28 شهریور,1403 | 12:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 شهریور,1403 | 03:45 ب.ظ

حمایت جامعه جهانی از پایان اشغالگری فلسطین

  • حمایت جامعه جهانی از پایان اشغالگری فلسطین

اکثریت اعضای جامعه جهانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بر ضد مردم فلسطین، حمایت خود را از پایان اشغال فلسطین اعلام کردند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل نماینده ناظر فلسطین با حمایت حدود ۴۰ کشور، پیش نویس قطعنامه‌ای را مطرح کرد که در آن درخواست شده است حداکثر تا ۱۲ ماه بعد حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان یابد.

در این نشست، امیرسعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این جلسه مجمع عمومی گفت: رژیم صهیونیستی عمدا اشغالگر بودن خود را به گونه‌ای نادیده می‌گیرد و صحبت می‌کند که انگار دنیای آنها از سال گذشته شروع شده است! در حالی که تنها دلیل مقاومت فلسطینی‌ها، اشغال غیرقانونی رژیم اسرائیل است که از چند دهه پیش آغاز شده است.
 

ریاض منصور نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل نیز گفت: نظر دیوان بین المللی دادگستری درباره توقف اقدامات سرکوبگرانه و اشغالگری اسراییل باید اجرا و به حضور غیرقانونی اسراییل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان داده شود.
 

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل نیز گفت: ۴۱ هزار فلسطینی در غزه کشته و حدود ۱۰۰ هزار نفر هم مجروح شده اند. این شرایط درگیری‌ها را در خاورمیانه گسترش خواهد داد.
 

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز تاکید کرد: اسراییل سال هاست که به طور غیرقانونی سرزمین فلسطین را اشغال کرده و حقوق فلسطینیان ساکن کرانه باختری و غزه را نقض می‌کند. ما خواستار پایان این وضعیت و با این قطعنامه موافق هستیم.
 

فو کونگ نماینده دائم چین در سازمان ملل هم گفت: چین به این قطعنامه رای مثبت خواهد داد، چون با ادامه اشغال فلسطین مخالف و معتقد است که تداوم اشغالگری اسراییل، مانع تحقق حق تعیین سرنوشت فلسطینیان شده است.
 

 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: