X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 31 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 41
تاریخ ثبت : شنبه, 31 شهریور,1403 | 09:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 31 شهریور,1403 | 08:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 01 مهر,1403 | 10:46 ق.ظ

اعلام حمایت ایران از تلاش های سازمان ملل در سوریه/عراقچی: حمایت غربی‌ها مانع توقف جنگ غزه است

  • اعلام حمایت ایران از تلاش های سازمان ملل در سوریه/عراقچی: حمایت غربی‌ها مانع توقف جنگ غزه است

وزیر امور خارجه ایران و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به دیدار و رایزنی پرداختند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با گیر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
 

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در این دیدار با اشاره به روند تحولات در سوریه، گزارشی از آخرین اقدام‌ها در این زمینه را به وزیر امور خارجه ایران ارائه کرد.
 

عراقچی نیز با اعلام حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در سوریه گفت: نیرو‌های خارجی باید قلمرو سوریه را ترک کنند و کار بازسازی آن کشور هر چه سریع‌تر آغاز شود. 
 

وزیر امور خارجه همچنین درباره تحولات در غزه و لبنان تصریح کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در لبنان اگرچه از سر استیصال صورت می‌گیرد، ولی بدون پاسخ نخواهد ماند.


گفتنی است عراقچی وزیر امور خارجه دولت چهاردهم در صدر هیاتی جمعه شب برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کرد.

در این سفر مجید تخت روانچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و کاظم غریب آبادی، معاون سابق امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر که اکنون معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه را برعهده دارد، عراقچی را همراهی می‌کنند.
 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با وزرای امور خارجه کویت، بحرین، کوبا، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بازسازی و مسائل انسان دوستانه غزه نیز دیدار و گفت وگو کرد.

وی درباره جزئیات این دیدارها بیان کرد:  در مورد بحث فلسطین، جنایت‌های اسرائیل در غزه و در جنوب لبنان و به هر حال آتشی که در منطقه می‌تواند در اثر سیاست‌های رژیم صهیونیستی شعله ور شود و خطراتی که می‌تواند شامل همه کشورها شود و نیز ضرورت مقابله با این سیاست‌ها رایزنی شد.

عراقچی تصریح کرد: همه در ملاقات‌ها اذعان داشتند که علیرغم اینهمه جنایت و این جهنمی که اسرائیل ایجاد کرده، اما به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است. نه در شکست حماس، نه در آزادی زندانیان و نه اینکه بتواند یک حمایت بین‌المللی از خودش ایجاد کند. البته رژیم صهیونیستی حمایت کشورهای خاص و به ویژه آمریکا را دارد و مانع اصلی در ایجاد آتش بس و توقف جنگ، حمایت‌هایی است که آمریکا و کشورهای غربی صورت می‌دهند.


 

ارسال نظر: