X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 مهر 1403
تعداد بازدید خبر : 49
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 04 مهر,1403 | 05:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 04 مهر,1403 | 04:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 04 مهر,1403 | 05:48 ب.ظ

انتقاد سفیر و نماینده ایران در ژنو از همدستی اروپا و آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی

  • انتقاد سفیر و نماینده ایران در ژنو از همدستی اروپا و آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو طی سخنانی در نشست شورای حقوق بشر، به شدت از سرکوب اعتراضات ضد اسرائیلی و همدستی اروپا و آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست پنجاه‌وهفتم شورای حقوق بشر، تحت دستورکار ۴ با موضوع وضعیت‌های حقوق بشری که نیاز به توجه شورا دارند، به‌شدت از حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این حمایت را نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی دانست.

بحرینی همچنین نگرانی عمیق خود را نسبت به بازداشت بیش از ۳ هزار معترض، ازجمله اساتید دانشگاه، در بیش از ۶۰ دانشگاه در آمریکا به‌ویژه در اعتراض‌ها علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ابراز کرد و افزود: این اقدام‌های آمریکا در سرکوب اعتراض‌ها، به‌شدت ناقض آزادی بیان و تجمعات است.

نماینده ایران همچنین به سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز دانشجویی در نیوکاسل و آکسفورد از سوی نیرو‌های پلیس انگلیس اشاره کرد و این اقدام‌ها را نقض آشکار حقوق بشر دانست.

وی اضافه کرد که در آلمان نیز اعتراض‌ها ضدصهیونیستی با خشونت مواجه شده که به سرکوب و پیگرد‌های قانونی علیه معترضان منجر شده است.

بحرینی اخراج هزاران نفر از آلمان را نقض مواد ۳۱ و ۳۳ کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان دانست و تاکید کرد که پیمان جدید مهاجرتی اتحادیه اروپا با این کنوانسیون مغایرت دارد.

علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو از شورای حقوق بشر و سازوکار‌های مربوط به آن خواست تا توجه ویژه‌ای به این مسائل جدی داشته باشند و برای مقابله با این نقض‌های حقوق بشری اقدام کنند.

برچسب ها: علی بحرینی
ارسال نظر: