X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 آبان 1400
تعداد بازدید خبر : 118
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 آبان,1400 | 03:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 آبان,1400 | 03:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 04 آبان,1400 | 03:10 ب.ظ

انتقاد وزارت حقوق بشر یمن از کمک‌های غذایی سازمان ملل به متجاوزان سعودی

  • انتقاد وزارت حقوق بشر یمن از کمک‌های غذایی سازمان ملل به متجاوزان سعودی
وزارت حقوق بشر یمن از پیدا شدن کمک‌های غذایی یونیسف در پادگان‌های نظامی ائتلاف سعودی در مأرب انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در بیانیه روز دوشنبه وزارت حقوق بشر یمن آمده است: کمک‌های غذایی باید در اختیار شهروندان یمنی قرار بگیرد در حالیکه در پادگان‌های نظامی وجود دارد.

وزارت حقوق بشر یمن افزوده است: این وزارتخانه هر بار از رفتارهای ناشایست سازمان‌های بین المللی که در زمینه کمک‌های بشردوستانه فعالیت می‌کنند و متناسب با وظایف آنها نیست، شگفت زده می‌شود.

در ادامه این بیانیه از صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) خواسته شده است تا در مورد پیدا شدن کمک‌های غذایی این نهاد در سنگرها و پادگان‌های ائتلاف سعودی در مأرب توضیح دهد.

وزارت حقوق بشر یمن ادامه داده است که رنج مردم یمن نتیجه اقدامات ناعادلانه نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد در همه سطوح است و از این سازمان‌ها و نهادها خواسته تا به مسؤولیت‌ها و وظایف محول شده به آنها که همان کمک رسانی و اقدامات بشر دوستانه است، عمل کنند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه گذشته در جریان تشریح عملیات موسوم به «بهار پیروزی» در استان مأرب، گفته بود که نیروهای یمنی در سنگرها و پادگان‌های نیروهای ائتلاف سعودی در العبدیه کمک‌های بشردوستانه متعلق به یونیسف را یافتند.

پیش‌تر مهمد المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از مواضع این سازمان در قبال بحران این کشور انتقاد کرده بود.

المشاط خطاب به گوترش گفته بود: تداوم اتخاذ سیاست‌های جانبدارانه از سوی سازمان ملل متحد، نقش این سازمان را برای مردم جهان بی ارزش می‌کند.


ارسال نظر: