X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 40
تاریخ ثبت : دوشنبه, 26 آذر,1397 | 10:57 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 26 آذر,1397 | 10:57 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 26 آذر,1397 | 10:57 ق.ظ

مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد تحریم‌ها تحلیل‌های به موقعی ارائه کرد

  •  مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد تحریم‌ها تحلیل‌های به موقعی ارائه کرد
دکتر علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در هفتمین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس در مورد تحریم ها تحلیل های به موقعی ارائه کرد گفت: این تحلیل ها همواره با این رویکرد بود که در شرایط تحریمی چه راهکارهایی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر«علی لاریجانی» در هفتمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری که صبح امروز در سالن مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس  طی سالیان فعالیت خود به برخی از معضلات کشور توجه داشته است. 

وی افزود: برخی از معضلات در کشور وجود دارند که مزمن و پیچیده شده اند که مرکز پژوهش ها درباره آنها تحلیل های متفاوتی ارائه داده است. 

لاریجانی بیان داشت: این مرکز همچنین در قبال این مشکلات و معضلات گاهی پالس‌هایی را هم به بخش های اجرایی کشور در قبال گزارش های خود داده است که مفید بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس در بسیاری از گزارشات خود راه حل هایی را هم ارائه کرده است، گفت: این مرکز در خصوص بخش های اقتصادی و زیربنایی مسائلی را عنوان کرده که نیاز به بررسی دارد.

لاریجانی با اشاره به مشکلات صندوق های بازنشستگی، بانک‌ها و کمبود آب و نقدینگی در کشور گفت: این موضوعات از جمله موضوعاتی بوده که مرکز پژوهش‌ها مدت ها پیش روی آن تمرکز کرده اما متاسفانه بخش هایی که باید در گیر این موضوعات می شدند کمتر به این موارد توجه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس در مورد تحریم ها تحلیل های به موقعی ارائه کرد گفت: این تحلیل ها همواره با این رویکرد بود که در شرایط تحریمی چه راهکارهایی وجود دارد. این مرکز پیشنهادات سازمان یافته ای درباره تحریم ها ارائه کرد و باید گفت مرکز پژوهش ها جزو اولین مکان هایی بود که روی بحث تحریم ها تحلیل مناسب ارائه داد. 

لاریجانی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره موضوعات معطوف به انرژی و چگونگی استفاده از آن گفت: این مرکز درباره موضوع انرژی و استفاده از آن گزارشات خوبی ارائه کرد. در حال حاضر ما حدودا 900 هزار میلیارد تومان از بخش حامل های انرژی استفاده می کنیم که این مرکز گزارش‌هایی درباره تعدیل انرژی ارائه کرد. 

وی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره امنیت قضایی گفت: این گزارش، گزارش بسیار خوب و همه جانبه ای بود که بنده آن را برای برخش های مختلف کشور ارسال کردم تا بر روی آن تمرکز شود. 

لاریجانی در بخش دوم اظهارات خود با طرح این سوال که چگونه باید در شرایط فعلی به پیش برویم گفت: اولین نکته این است که باید توجه داشته باشیم در شرایط تحریمی فشارها به کشور چگونه به وجود می‌آید لذا ما باید درا ین شرایط استفاده مطلوب کنیم و از نقش پژوهش بهره ببریم. 

لاریجانی تاکید کرد: ما باید قبول کنیم که میان بخش دانشگاهی و نیازهای کشر ارتباط وسیعی وجود ندارد البته از ابتدای انقلاب هم در این زمینه راه های مختلفی طی شد که خیلی موفق نبود اما هنوز که هنوز است زمینه های ارتقاء اساتید، مقالات ASA است.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: