X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 دی 1397
تعداد بازدید خبر : 81
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 دی,1397 | 11:59 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 17 دی,1397 | 11:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 دی,1397 | 11:59 ق.ظ

درخواست مدیر کمپین "شکست محاصره یمن" از سازمان ملل

  • درخواست مدیر کمپین "شکست محاصره یمن" از سازمان ملل
کمپین شکست محاصره یمن

کمیته هماهنگ کننده پویش «شکست محاصره یمن» خواستار برداشتن لغو فوری محاصره این کشور شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، همزمان با رسیدن مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن، کمیته هماهنگ کننده پویش شکست محاصره یمن، تلاشهای رسانه ای خود را برای برداشتن فوری تحریم ها از فرودگاه بین المللی صنعا آغاز کرد.
این پویش ،کنفرانسی خبری با مشارکت شماری از کودکان مبتلا به بیماری سرطان ، فعالان حقوقی و رسانه های مختلف برگزار کرد.
شرف الدین الموشکی خبرنگار شبکه تلویزیونی المسیره در گزارش گفت: «محاصره را از فرودگاه بین المللی صنعا بردارید». این هشتگی است که فعالان یمنی برای پویش بشردوستانه رسانه ای به راه انداخته اند. این پویش از فرودگاه بین المللی صنعا آغاز شد که شنبه شب به طور همزمان با ورود مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل ، فعالیت خود را آغاز کرد. این پویش با مشارکت کودکان بیمار سرطانی به نیابت از هزاران بیمار دیگر در این فرودگاه آغاز شد . فرستاده سازمان ملل به یمن، از نزدیک، درد و رنج های این کودکان بیمار را مشاهده کرد. این کودکان بیمار پیام همه بیماران و مجروحان یمنی را با خود همراه آورده بودند تا به مارتین گریفیتس برسانند.
«وسیم محمد صالح» یکی از کودکان بیمار سرطانی گفت: «من مبتلا به بیماری سرطان هستم. ما برای مداوا باید به خارج از یمن برویم، اما فرودگاه بین المللی صنعا تعطیل است. ما از سازمان ملل متحد می خواهیم که فرودگاه صنعا را بازگشایی کند».
یارا المتوکل دختر بچه یمنی با قرائت پیام کودکان بیمار یمنی در کنفرانس خبری گفت: «ظلمی که بر ما می رود ، ننگ بر پیشانی کسانی است که تنها ادعای ارزشهای اخلاقی و انسانی و مساوات را مطرح می کنند. امروز و روزهای آینده، یک بار دیگر درخواست های خود را برای ساده ترین حقوق خود برای زندگی مطرح می کنیم. ما چیزی نمی خواهیم که محال باشد. ما تنها می خواهیم درهای آرزو و نجات را باز کنید تا ما از این شرایط ناگوار رهایی یابیم».
خالد الشایف مدیر فرودگاه بین المللی صنعا در مصاحبه با خبرنگار المسیره گفت: «فعالیهای این پویش همزمان با رسیدن مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن، آغاز شد. البته تنها ی از بیماران یمنی به فرودگاه صنعا آمدند تا فرستاده سازمان ملل از شرایطی که در یمن حاکم است مطلع شود».
خبرنگار المسیره افزود: کمیته هماهنگ کننده پویش شکست محاصره یمن، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و در این کنفرانس آخرین آمارهای بیماران و جان باختگان یمنی را ارائه کرد. این کمیته همچنین آمار بیماران یمنی را که بر اثر بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا نمی توانند برای مداوا به خارج از این کشور بروند؛ اعلام کرد زیرا مشکلات انسانی مردم یمن فراموش شده است.
عبدالله شعبان رئیس کمیته هماهنگ کننده پویش شکست محاصره یمن در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: «روزانه شش هزار مسافر از سفر کردن منع می شوند و سی هزار شهروند یمنی که مبتلا به بیماری صعب العلاج بودند بر اثر همین بیماریها جان باختند.
هشتصد و هفتاد و هشت هزار و پانصد و هفتاد بیمار یمنی نیز در معرض خطر مرگ هستند و با کمبود شدید دارو مواجه هستیم . در یمن هفت هزار بیمار مبتلا به نارسایی کلیه وجود دارد. دو هزار و نود نفر نیز به علت ناتوانی از سفر به خارج برای مداوا، معلول شده اند. پس حقوق بشر کجاست؟ ارزشها و اصول و اعتقادات شما کجاست؟ با اخلاق چه کار کردید؟ امروز مردم یمن در معرض کشتار دسته جمعی قرار دارند پس چه چیزی برای شما باقی مانده است ؟ آیا شما اخلاق انسانی دارید؟ سازمان های مدافع حقوق بشر چه کار می کنند؟».                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
منبع:صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: