X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 بهمن 1397
تعداد بازدید خبر : 40
تاریخ ثبت : دوشنبه, 15 بهمن,1397 | 01:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 15 بهمن,1397 | 01:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 15 بهمن,1397 | 01:09 ب.ظ

انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در خدمات اجتماعی برای مردم ایران به ارمغان آورد

  • انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در خدمات اجتماعی برای مردم ایران به ارمغان آورد
رییس جمهور

رئیس‌جمهور، گفت: انقلاب بزرگ اسلامی ما دستاوردهای زیادی در خدمات اجتماعی برای مردم ایران به ارمغان آورد که یک بخش آن سلامت بود. با نگاه به آمارهای اولیه کاملا روشن است که در همین ۴۰ سال چه قدم‌های بلندی نظام جمهوری اسلامی در راه سلامت مردم برداشته است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز - دوشنبه ۱۵ بهمن - در جریان جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به «سعید نمکی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که بخش سلامت و بهداشت و مسئله رسیدگی به بیماران و خرج سلامت و پیشگیری از بیماری و استقلال در این زمینه توریسم سلامت چقدر با اهمیت است.

رئیس جمهور بیان داشت: انقلاب بزرگ اسلامی ما دستاوردهای زیادی در خدمات اجتماعی برای مردم ایران به ارمغان آورد که یک بخش آن سلامت بود. با نگاه به آمارهای اولیه کاملا روشن است که در همین ۴۰ سال چه قدم‌های بلندی نظام جمهوری اسلامی در راه سلامت مردم برداشته است.

وی ادامه داد: انقلاب بزرگ اسلامی که رهاورد بسیار فراوانی را در بخش‌های بزرگ خدمات اجتماعی برای مردم ما به ارمغان آورد، یک بخش آن بخش سلامت بود. با همان نگاه به آمار‌های اولیه، کاملا روشن است که در این چهل سال چه قدم‌های بلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در راه سلامت برداشته است.


حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: در سال ۵۶ و ۵۷ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کل پزشکانی که در کشور خدمت می‌کردند ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر بودند و از این تعداد ۶ هزار نفر آن پزشکان خارجی بودند. نیمی از بهداشت، سلامت و درمان ما در بخش پزشک عمومی و یا تخصصی وابسته به پزشکان خارجی بود.


وی اضافه کرد: در تخصص‌های مختلف به جز ۸ رشته تخصصی پزشکی که در ایران بود، در بقیه موارد نیازمند به دانشگاه‌های خارج از کشور بودیم. امروز این استقلال بزرگ را انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورده است که به جای ۱۴ هزار پزشک، امروزه ۱۴۰ هزار پزشک در این کشور خدمت رسانی می‌کنند.


رئیس جمهور گفت: بجای ۶۰۰ دانشجوی ورودی در رشته پزشکی در سال ۵۷ امروزه ۶ هزار و ۱۰۰ نفر ورودی پزشکی داریم با اینکه جمعیت کشور ما کمی بیش از دو برابر شده است و از ۳۶ میلیون به ۸۲ میلیون نفر رسیده ایم ۱۲۸ درصد از لحاظ جمعیتی افزایش داریم؛ کمتر از دونیم برابر.


حجت الاسلام روحانی بیان کرد: اما در بخش بهداشت و درمان به هرکجا نگاه می‌کنیم آمار را دو برابر نمی‌بینیم بلکه ۱۰-۱۵ و ۱۳۰ درصد می‌بینیم. حرکت ما در این زمینه حرکت صحیح و درستی بوده است.


وی اضافه کرد: مسیری که انقلاب اسلامی در این زمینه انتخاب کرده است، مسیری بوده است که ما را به هدف رسانده است و این به آن معنا نیست که امروز در بخش سلامت ما هیچ اشکال و ایرادی نداری، قاعدتا ضعف و اشکال هم داریم.


رئیس جمهور افزود: اما وقتی با ۴۰ سال پیش و با سایر کشور‌ها مقایسه می‌کنیم، پیشرفت کشور بسیار قابل ملاحظه است. پزشکان فداکار، ایثارگرومخلص که ما بسیاری از آن‌ها را در دوران دفاع مقدس، در بیمارستان‌های خط مقدم آن‌ها را مشاهده کردیم. در عملیات‌هایی بود که فاصله خط مقدم تا پزشک جراح و اتاق جراحی ما، بیش از ۷ کیلیومتر فاصله نبود یعنی بیمارستان ما در جایی مستقر بود که حتی گلوله خمپاره یم توانست به آنجا اصابت کند.


حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: در زیر انفجار توپخانه‌های محیط، ادوات و حتی بمباران‌های هوایی ما که یکی از عملیات‌هایی که یکی از بیمارستان‌های ما مورد حمله قرار گرفت، پزشکان و پرستاران ما در خط مقدم بودند و امروز هم پزشکان مخلص مومن و ایثارگر کم نداریم.


رئیس جمهور تصریح کرد: البته در میان همه اقشار ممکن است افراد کمی هم داشته باشیم که همه ویژگی هایشان مطلوب جامعه نباشد، اما این قشر همواره مومن فداکار و ایثارگرو مورد احترام جامعه ما بوده است و ما همیشه از کوچکی رسم ما این بوده که به عالمان و دانشمندان و از جمله به پزشکان احترام می‌کردیم و این یکی از اخلاق‌های شایسته مردم عزیز و بزرگ این سرزمین است.


وی عنوان کرد: در آغاز دولت یازدهم و قبل از اینکه دولت شروع شود، بنده در تبلیغات انتخاباتی ام به مردم در سال ۹۲ قول داده بودم که یکی از اهداف دولت آینده، موضوع سلامت، تجهیز بخش‌های مربوط به سلامت، در دسترس قرار دادن دارو‌های مورد نیاز و همچنین کاهش مخارج بیماران است؛ این جزو قول من در انتخابات بود.


رئیس جمهور گفت: ما از آغاز کار دولت یازدهم به فکر ایجاد طرحی برای تحول سلامت بودیم، تقریبا در همان ماه‌های اولیه و در اوایل سال ۹۳ طرح تحول سلامت اجرایی و عملیاتی شد و در اجرای این طرح برادر بسیار عزیز مان دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بسیار پرتلاش، مخلثص و ایثارگرما، نقش بسیار ارزشمندی در اجرای این طرح داشت.


حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: من امیدوارم در تاریخ کشورمان همیشه در کنار طرح تحول سلامت، نام دکتر هاشمی نیز ماندگار باشد و یکی از تاسف‌های من در دولت دوازدهم این است که دوست بسیار عزیز، پر تلاش و خوبمان نتوانست تا پایان راه، در کنار هم باشیم برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. هرکجا که هست فردی خدوم جهادی و مردی است که آشنایی من با او به دوران دفاع مقدس بر می‌گردد.


وی تاکید کرد: در طرح تحول سلامت کار بزرگی در کشور انجام گرفت. دولت و مجلس هر دو دست به دست هم دادیم برای این طرح. شاید هیچ کار مهمی را دولت بدون حمایت و کمک شما نمایندگان نتواند انجام دهد. همین امروز زحمت بودجه تصویب بودجه سال آینده بر دوش شماست و خوشحالم که در بخش کمیسیون تلفیق، کار‌ها را به اتمان رساندید و انشالله بعد از ۲۲ بهمن کار بررسی نهایی را آغاز می‌کنید که هر چه زودتر به دست ما برسد، می‌توانیم برای سال آینده سریعتر برنامه ریزی کنیم.


رئیس جمهور گفت: در همه موارد مهم اینچنین است و من اینجا فرصت می‌طلبم و از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه و نمایندگان محترم به خاطر تصویب ۴ لایحه مهمی که علیه پولشویی و تروریسم بود، مجلس شورای اسلامی تصویب کرد و این کار به عنوان یک کار مهم از سوی مجلس و دولت در تاریخ کشور ما ثبت می‌شود.


وی صریح کرد:، چون ما همیشه پیشتاز مبارزه با تروریسم بودیم، نباید اجازه دهیم عده‌ای که خودشان دست شان به خون مردم آلوده است، قدرت‌ها، ابرقدرت‌ها و ترور‌های مختلف را در طول تاریخ انجام داده اند آن‌ها مدعی مبارزه مالی با تروریسم باشند و بهانه‌ای به آن‌ها بدهیم تا آن‌ها بتوانند به ما اهانت کنند که انشالله امیدوارم دو لایحه آن نهایی شده و امیدوارم انشالله دو لایحه دیگر آن نیز در مراحل بعدی نهایی شود.


حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: یک تکمله‌ای را هم ما به عنوان دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیه ایم که انشالله آن هم به دست شما تصویب شود ما بتوانیم وبرای روان سازی مبادلات خارجی و مالی و بانکی مان دست مسئولان مان را بازتر کنیم انشالله.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: