X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 بهمن 1397
تعداد بازدید خبر : 169
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 23 بهمن,1397 | 11:21 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 23 بهمن,1397 | 11:21 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 23 بهمن,1397 | 11:21 ق.ظ

پاسخ تاریخی مردم ایران در چهلمین سال انقلاب به آمریکا و متحدانش

  • پاسخ تاریخی مردم ایران در چهلمین سال انقلاب به آمریکا و متحدانش
22بهمن

شبکه های تلویزیونی و رسانه های خارجی حضور میلیونی مردم را در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازتاب دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،امروز 22 بهمن سال 1397 مردم ایران در چهلمین سال انقلاب بار دیگر حماسه آفریدند. رسانه های خارجی با پوشش گسترده ، جشن پیروزی انقلاب را بازتاب دادند و اذعان کردند که مردم تو دهنی تاریخی به آمریکا و همپیمانان او زدند. رسانه های خبری آمریکا در پوشش راهپیمایی 22 بهمن گزارش دادند که ایران یکصدا به سیاست های شوم آمریکا "نه" گفت.

حماسه امروز جمهوری اسلامی با حضور میلیونی مردم در سراسر کشورمان، پاسخ محکمی بود که  مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم پیشبینی کردند و با اشاره به اظهارات سخیف مقامات آمریکا که گفتند جمهوری اسلامی «چهل سالگی» خود را نخواهد دید، فرمودند: ملت ایران با استحکام تمام ایستاده است و به توفیق الهی در ۲۲ بهمن، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با شکوه بسیار بیشتر از سال‌های قبل برگزار خواهد کرد.

گزارشی از بازتاب چهلمین جشن انقلاب اسلامی در رسانه های خارجی را از نظر می گذرانید:

ایرانی ها دوباره آمدند

ایرانی ها دوباره آمدند؛ زیر برف و باران شدید تهران و سراسر کشور و تحریم های ظالمانه دولت ترامپ؛ آمدند تابگویند در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستند وهمچنان ایستاده اند و این پیامی بود که رسانه های بین المللی امروز دوشنبه از مبداء تهران مخابره کردند.

 برای پوشش مراسم راهپیمایی امسال، از 6 هزار و 500 خبرنگار داخلی وخارجی حاضر درمراسم 300 تن ازرسانه های بین المللی بودند تا برای مخاطبان خود درسراسر جهان، بویژه آنها که برای انقلاب ملت ایران عمری یک ساله قائل بودند واز همان سال اول انقلاب ساک هایشان را در خارج بسته بودند، از تکرار طوفانی حرکت ملت ایران گزارش کنند.

حضور میلیونی ملت ایران در خیابان های تهران، آنها را که برای این مراسم از آن سوی آبها آمده بودند، دوباره شگفت زده کرد.

به گزارش ایرنا، 'فرانک متوون'خبرنگار رادیو فرانسه که از چهارشنبه گذشته برای پوشش جشن های چهلمین سالگرد انقلاب در تهران بسر می برد، روز دوشنبه در خیابان های منتهی به میدان آزادی سرگرم ارسال گزارش های مستقیم خود بود.

این خبرنگار فرانسوی در لحظاتی که با خبرنگار ما گفت و گو می کرد چندین بار شگفتی اش را از حضور مردم در زیر باران شدید تهران ابراز کرد و می گفت که انقلاب ایران ، انقلابی غیر قابل قیاس با انقلاب های بزرگی چون انقلاب فرانسه است.

خبرنگار فرانسوی تکرار کرد جمعیت عمدتا جوانی که در تجمع امروز دیدم با غرور ملی، جمعیت بزرگی بود که با وجود باران شانه به شانه هم در خیابان ها حضور یافتند تا از انقلاب خود حمایت کنند و این با وجود تمام مشکلات اقتصادی در طول 40 سال گذشته رخ می دهد.

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان، یکی از شبکه های که روز دوشنبه پخش مستقیم از تهران داشت، با قرار دادن عنوان 'چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران'در سر تیتر اخبار امروز (دوشنبه) خود گزارش داد: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم برابر آمریکاوفشارهای بین المللی ندارد.

فردریک پلتن خبرنگار این شبکه تلویزیونی از تهران افزود:مردم ایران از دولت آمریکا بخصوص از دولت ترامپ خشمگین هستند.آنان دولت آمریکا بخصوص دولت ترامپ را که خط مشی تندروی در پیش گرفته و موجب مشکلات اقتصادی و سیاسی شده، مقصر می دانند.

'فردریک پلتن' که از میدان آزادی تهران و حضور میلیونی مردم تهران گزارش می داد، افزود: مردم ایران از مشکلات بوجود آمده همچون دشواری اقتصادی که با خروج دولت آمریکا از توافق هسته ای برای آنان رقم خورد، آگاه هستند.

خبرنگار سی ان ان در ادامه به صحبت های رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گزارش داد: رئیس جمهوری ایران گفت که ایران تحریم های آمریکا را خواهد شکست.

تارنمای روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در گزارشی با درج اینکه ایران امروز تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبری (امام) خمینی(ره) را جشن خواهد گرفت، تاکید کرد به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن روبروست، این نظام بی همتا هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.

شبکه تلویزیونی فرانس 24نیز مراسم راهپیمایی امروز را مستقیم پخش کرد و عنوان 'چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی' را در سر تیتر خبرهای صبحگاهی خود قرار داد و از تهران گزارش کرد: زمانی که امام خمینی(ره)در سال 1979 حکومت شاه را سرنگون کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد، کسی تصور نمی کرد این انقلاب 40سال دوام آورد، اما این اتفاق افتاد و امروز گرامی داشت تولد چهلمین سال آن است.

 این شبکه تلویزیونی، که به صورت زنده گزارش می داد اعلام کرد که مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب (اسلامی) سال 1979 (1357) ایران در سراسر این کشور در حال برگزاری است.

مجری شبکه فرانس 24 انگلیسی افزود: انقلاب (اسلامی) ایران واقعاً زلزله ای سیاسی بود که همچنان منطقه را حتی تا به امروز می لرزاند. ما در حال پخش تصاویر زنده از تظاهرات (22 بهمن) در تهران هستیم. در همین حال، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در حال سخنرانی در این مراسم در پایتخت این کشور است. روحانی در بخشی از اظهارات خود در این مراسم تأکید کرد: «ایران ارتش (توان نظامی) خود را گسترده تر خواهد کرد.»

 این خبرگزاری در گزارشی از تهران نوشت: مردم با وجود بارش باران در راهپیمایی شرکت کردند. دولت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امسال را به نشانه بلوغ در سنت اسلامی و مبعث حضرت محمد (ص) در سن چهل سالگی بهای فراوان داده بود.
خبرگزاری فرانسه نوشت:یک شنبه شب (21 بهمن) در سراسر تهران مراسم آتش بازی وسیعی انجام شد و پیش از آن نیز هوادران انقلاب به یاد اعتراض های چهل سال پیش که (امام) خمینی(ره) را به قدرت نشاند، فریاد الله اکبر سر دادند.
این خبرگزاری با انتشار خبر تارنمای رهبر معظم انقلاب در مورد بیانیه تفصیلی قریب الوقوع 'گام دوم انقلاب' گزارش خود را به پایان رساند.

راهپیمایی 22 بهمن ایرانی ها در رسانه های کشورهای عربی نیز بازتاب گسترده ای داشت، بطوری که الجزیره انگلیسی این مراسم را همراه با سخنرانی رئیس جمهوری در میدان آزادی بطور مستقیم پخش کرد.

خبرنگار این شبکه تلویزیونی که از خیابان آزادی تهران و از بین جمعیت شرکت کننده در تظاهرات گزارش ارسال می کرد، در گزارش خود گفت مردم ایران در پایان چهارمین دهه پیروزی انقلاب خود با حضور در خیابان ها سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

المیادین، شبکه عرب زبان لبنان نیز پوشش گسترده ای به این مراسم داد و اعلام کرد: مردم ایران از صبح امروز (دوشنبه) راهپیمایی گسترده ای را برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود آغاز کردند. 'مرگ بر آمریکا' و 'مرگ بر اسراییل' اصلی ترین شعارهای تظاهرکنندگان در این راهپیمایی است.
المنار دیگر شبکه لبنانی هم در گزارشی از این مراسم گفت : مردم ایران یکصدا در راهپیمایی فریاد زدند به دستاوردهایی انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته افتخار می کنند و به آینده کشور خود امیدوارند.
این شبکه به حضور شماری از شخصیت های علمی، سیاسی و دینی و ورزشی از کشورهای خارجی از جمله آمریکا، فرانسه، انلگیس، ایرلند، فرانسه و ونزوئلا در این مراسم هم اشاره کرد.
در گزارش های رسانه های خارجی به حضور پیروان ادیان الهی و توحیدی ، همراه با برخی رهبران خود در راهپیمایی امسال توجه شد.

22 بهمن

رویترز: ایرانی ها چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند

به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، صدها هزار نفر از مردم ایران روز دوشنبه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروی انقلاب و سرنگونی شاه (معدوم) در خیابان های سراسر این کشور راهپیمایی کردند.
تلویزیون ایران تصاویر جمعیت بزرگی را نشان داد که با حمل پرچم های ایران, شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سر می دادند.
روی یکی از پارچه نوشته ها آمده بود:« به کوری چشم آمریکا، انقلاب چهل ساله شد.»

به گزارش تلویزیون ایران, حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد به رغم فشارهای فزاینده کشورهای متخاصم برای جلوگیری از فعالیت های دفاعی، ایران مصمم است قدرت نظامی و برنامه موشک بالستیک خود را گسترش دهد.

حسن روحانی طی سخنرانی خود در میدان آزادی, جایی که دهها هزار نفر از مردم برای برگزاری مراسم سالگرد انقلاب گرد هم آمده بودند, اعلام کرد: « ما برای ساخت انواع مختلف موشک ها از کسی اجازه نگرفته ایم و نخواهیم گرفت. ما مسیر و قدرت نظامی خود را ادامه خواهیم داد. »


خبرگزاری رویترز اعلام بیطرفی ارتش درچهل سال پیش را هموار کننده فروپاشی سلطنت تحت حمایت آمریکا درایران دانست وهمچون آسوشیتد پرس خبر از حضور صدها هزار ایرانی در جشن های انقلاب داد.
رویترز در این گزارش نوشت که با وجود افزایش قیمت ها، کمبود مواد غذایی و تورم بالا، مشارکت در راهپیمایی های امروز گسترده بوده است.

پایگاه اینترنتی انصارالله یمن: حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی

پایگاه اینترنتی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد با وجود سرما و بارش برف و باران، توده های گسترده مردم ایران به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.
پایگاه اینترنتی جنبش انصارالله یمن افزود برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحت عنوان "یوم الله" در یازدهم فوریه (22 بهمن)، راهپیمایی های یکپارچه ای در بیش از هزار شهر و ده هزار روستا در سراسر ایران برگزار شد. در این راهپیمایی ها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده شد.

با مشارکت توده های گسترده مردمی در سالگرد پیروزی انقلاب ایران و با وجود هوای سرد و بارش برف و باران، شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

ایرانی ها برای زنده نگهداشتن آرمان های امام، در راهپیمایی شرکت کردند

شبکه المیادین گزارش داد: شهروندان ایرانی می گویند برای زنده نگهداشتن آرمان های امام خمینی (ره) در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.
یک پیرمرد ایرانی در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در تهران، گفت: در این روز مقدس، نظام جمهوری اسلامی به لطف خداوند بزرگ پیروز شد و این پیروزی را به ملت ایران و همه جهان اسلام تبریک می گوییم.

یک زن ایرانی به المیادین گفت: ما آمده ایم تا آرمان های امام را زنده نگه داریم و مشت محکمی به دهن آمریکا بزنیم.

یک جوان ایرانی به المیادین گفت: ما هر سال در این جشن شرکت می کنیم و می خواهیم بگوییم با وجود همه تحریم ها و سختی هایی که ملت ایران در آن قرار دارند، آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند بکنند و ما تا آخر ایستاده ایم.

خبرنگار شبکه المیادین افزود: شهروندان ایرانی هر زمان که احساس کنند طرف های خارجی به دنبال آن هستند که کشورشان را به چالش بکشند، همه در کنار یکدیگر، در راهپیمایی ها برای دفاع از کشور شرکت می کنند. با وجود آنکه شاید مردم ایران دیدگاه های متفاوتی درباره سیاست های اقتصادی دولت داشته باشند، اما در این مناسبت های ملی، شاهد توجه گسترده مردم هستیم و مشارکت میلیون ها نفر در راهپیمایی با وجود نامساعد بودن شرایط جوی،‌ این مسئله را ثابت می کند. .

مجری المیادین گفت: بیشتر شعارها در راهپیمایی امروز علیه دونالد ترامپ و سیاست های ترامپ است که برای در محاصره قرار دادن ایران تلاش می کند. در این تصاویر شاهد آن هستیم که مردم با وجود آنکه به علت بارش باران، چتر در دست دارند، اما بر حضور در راهپیمایی اصرار دارند و می خواهند این پیام را به همه کسانی که در کمین ایران هستند بدهند که اعتقادات شان، عامل وحدت آنهاست.

خبرنگار شبکه المیادین گفت: بیش از بیست و شش حزب و گروه از طیف های مختلف سیاسی در ایران با صدور بیانیه مشترک، از همه قشرهای مردم این کشور برای حضور گسترده در راهپیمایی امروز دعوت کرده بودند. این اجماع نظر نشان می دهد ملت ایران در برابر دولت آمریکا که به دنبال برهم زدن امنیت و ایجاد تفرقه در بین مردم ایران است، وحدت کلمه دارد. دولت آمریکا در چهل سال گذشته نتوانسته است قدرت نظام اسلامی را مخدوش کند. رهبر معظم ایران در سخنرانی اخیر خود بر همین مسئله تاکید کرد.

همچنین شبکه المیادین گزارش داد: فرمانده کل سپاه پاسداران ایران حضور گسترده مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را خارجی در چشم آمریکا و دشمنان ایران توصیف کرد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در تهران گفت: توانستیم به طور اختصاصی با سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ایران مصاحبه کنیم. وی تاکید کرد این حضور گسترده شهروندان ایرانی در خیابان های تهران، خاری در چشم آمریکا و دشمنان ایران است. با وجود آنکه شهروندان ایرانی در طول چند ماه گذشته متحمل مشکلاتی شدند و با اینکه، اوضاع معیشتی آنها به علت تحریم های اقتصادی آمریکا شاهد تحول بزرگی بوده است، اما این حضور مستمر است. فرمانده سپاه در این مورد گفت این حضور خاری در چشم آمریکاست.

خبرنگار این شبکه افزود: اما درباره اینکه چرا همچنان شاهد حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی هستیم باید بگویم، زمانی که از شهروندان ایران در این باره سوال می کنیم، می گویند انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی در چهار دهه گذشته داشته است. هر چند که در بعضی جنبه های مشخص، کاستی هایی داشته است. مهمترین این دستاوردها، قطع وابستگی به آمریکا و ابرقدرت ها و نیز تامین امنیت برای مردم ایران با وجود همه کشمکش ها و جنگ ها در منطقه است.

خبرگزاری سانای سوریه نیز از آغاز راهپیمایی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

گزارش داد که از صبح امروز راهپیمایی‌های گسترده‌ای با حضور میلیونها نفر از مردم ایران در سراسر این کشور برگزار شد.

به گزارش سانا، این راهپیمایی‌ها در هزاران شهر و روستا در ایران برگزار شد و خیابانهای تهران در 12 مسیر شاهد حضور گسترده مردم بود.

بنا بر این گزارش، در این راهپیمایی‌ها 200 مهمان خارجی از شخصیتهای سیاسی، مذهبی، ورزشی و دانشگاهی از چند کشور با حضور شش هزار و 500 روزنامه نگار شرکت داشتند.

در این راهپیماییها، موشکهای ساخت ایران از جمله «قدر، قیام و ذوالفقار» رونمایی شد.

سانا در ادامه به سخنرانی «حسن روحانی» ریس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهلمین سال پیروزی انفلاب اشاره کرد.

این خبرگزاری تأکید کرد که ایران چهار دهه از عمر انقلاب خود را در حالی پشت سر گذاشت که دستاوردها و موفقیتهای زیادی در زمینه های مختلف داخلی و خارجی داشته است تا مسیر خود به سمت پیشرفت و توسعه را تکمیل کند.

سانا در پایان گزارش داد که ایران در این سالها سیاست مستقلی را در پیش گرفته است که مبتنی بر حسن همجواری و برقراری روابط حسنه با همه کشورهاست و در عین حال، استقلال خود را در تصمیمات سیاسی حفظ کرد و همین مسئله باعث شد که این کشور به یک قدرت منطقه‌ای بدل شود.

  خبرگزاری آمریکایی آسوشتدپرس نیز گزارش داد: خیابان مرکزی انقلاب با بادکنک های بزرگ تزئین شده و بلندگوها آهنگ های انقلابی و ملی برای تشویق مردم برای پیوستن به راهپیمایی پخش می کردند.

این خبرگزاری افزود: امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا و تبعات خروج این کشور از برجام مصادف شده است.هفته پیش آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران با دفاع از شعار مرگ بر آمریکا، سران و نه مردم این کشور را مخاطب آن خوانده بود.

آسوشیتدپرس به نقل از مردی که به همراه همسر و پسر 18 ماهه اش در راهپیمایی تهران شرکت کرده بود، نوشت: من آینده روشنی برای فرزندم و کشورمان می بینم.

در حاشیه مراسم امسال و در کنار شعارهای مرگ بر آمریکا،ماکت موشک های ساخت ایران نیز به نمایش درآمده بود. مسئولان ایرانی هر سال و در جریان مراسم سالگرد پیروزی انقلاب این موشک ها را به نمایش می گذارند.

مردی 35 ساله نیز که ویلچر مادر 68 ساله اش را حرکت می داد به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: مادرم با وجود بیماری از من خواست تا او را بیرون بیاورم.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی روز دوشنبه با پخش مستقیم مراسم راهپیمایی مردم تهران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وسخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به نقل از وی گفت: دشمنان قادر نیستند به اهداف شوم خود دست یابند.

این رسانه تصویری قطری که سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران را با برگردان به زبان انگلیسی بطور مستقیم برای مخاطبان خودپخش می کرد، ادامه داد: حسن روحانی در سخنرانی خود گفت که ملت ایران در برابر ابر قدرت ها ایستاد و پیروزی به دست آورد.

بنابر اعلام خبرنگار این شبکه تلویزیونی که از خیابان آزادی تهران و از بین جمعیت شرکت کننده در تظاهرات گزارش ارسال می کرد، مردم ایران در پایان چهارمین دهه پیروزی انقلاب خود با حضور در خیابان ها سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

الجزیره انگلیسی افزود: آیت الله خمینی(ره)در یازدهم فوریه 1979با رهبری خود انقلاب اسلامی درایران را به پیروزی رساند.

همچنین شبکه خبری دولتی 'رای نیوز 24' ایتالیا گزارش داد: مردم ایران امروز(دوشنبه) زیر بارش باران، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را در خیابان ها جشن گرفت.

 این شبکه خبری روز دوشنبه در تارنمای خود افزود: ایرانی ها امروز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که سال 1979 در پی سقوط رژیم شاه بوقوع پیوست را جشن گرفتند. دهها هزار ایرانی زیر بارش باران در خیابان های تهران با شرکت در این راهپیمایی، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کردند.

روز 22 بهمن در تقویم ایرانی ها، روز سقوط رژیم محمدرضا شاه پهلوی و بازگشت پیروزمندانه آیت الله خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از تبعید است. این مراسم در لحظه ای دشوار برای ایران که با تحریم های جدید امریکا دچار افزایش قیمت ها و تورم شده اند، برگزار شد.

تظاهرکنندگان تصاویر و شعار نوشته هایی را در ستایش از آیت الله خمینی (ره) و جانشین او آیت الله خامنه ای در دست داشتند. این تظاهرات همچنین در سایر شهرها و روستاهای ایران برگزار شد.

شبکه خبری یورونیوز نیز در گزارشی نوشت: امروز مردم سراسر ایران به خیابان‌ها آمده‌اند تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلابی را که جایگاه این کشور را در جهان تعریف کرد جشن بگیرند.

خبرگزاری چینی شینهوا گزارش داد صد‌ها هزار نفر از مردم ایران، روز دوشنبه با راهپیمایی در سراسر این کشور چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. این راهپیمایی در شهر‌های مختلف ایران، با شعار‌های ضدآمریکایی همراه بود.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در پوشش راهپیمایی میلیونی مردم ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد، با مشارکت میلیونی مردم، جای جای ایران شاهد برپایی تظاهرات باشکوه بود.

شبکه روسی «روسیا الیوم» نیز با پوشش زنده مراسم راهپیمایی  ۲۲ بهمن امسال در تهران که بخش‌هایی از آن را در ادامه مشاهده می‌کنید، حضور مردم در این راهپیمایی را بسیار گسترده توصیف کرد.

خبرگزاری آلمان: ایرانی‌ها برنامه موشکی خود را توسعه می‌دهند

خبرگزاری آلمان در انعکاس راهپیمایی امروز و سخنان رئیس‌جمهور در جمع راهپیمانان نوشت که ایرانی‌ها به رغم فشارهای موجود، همچنان به توسعه برنامه‌های دفاعی و موشکی خود ادامه می‌دهند.
خبرگزاری آلمان درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نوشت که عده زیادی از ایرانی‌ها در سراسر این کشور  امروز دوشنبه در مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند و طبق اعلام رسانه‌های ایران، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی حضور داشتند.

در گزارش خبرگزاری آلمان  آمده است که ایران همچنان برنامه‌های موشکی و دفاعی خود را ادامه می‌دهد و به نقل از «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران آمده است: «ما هرگز برای ساخت انواع موشک اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت.»

ایران در هفته‌های گذشته یک فروند موشک زمین به زمین با قدرت برد هزار کیلومتر رونمایی کرده است. آمریکا و کشورهای اروپایی همواره از منتقدان سر سخت برنامه موشکی ایران بوده‌اند با این حال تهران تاکید دارد که این برنامه را ادامه خواهد داد.

شبکه «المسیره» یمن گزارش داد، ایرانی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی بیست و دوم بهمن با در دست گرفتن تصاویری، جنایات ائتلاف سعودی در یمن را محکوم کردند.

 شبکه «المسیره» یمن گزارش داد، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، تصاویری از قربانیان حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن را در دست داشتند.

در ادامه این گزارش آمده، مصیبت‌های وارده به ملت یمن از خاطر ایرانی‌های شرکت‌کننده در این راهپیمایی از بین نرفته و آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی، حمله به یمن را محکوم کردند.

المسیره سپس نوشت، مشارکت‌کنندگان همچنین حمایت غرب از ائتلاف سعودی و ادامه محاصره که منجر به بدترین فاجعه انسانی در جهان شده، محکوم کردند.

شبکه المسیره همچنین طی گزارش دیگری، حضور مردم را «میلیونی» توصیف کرد. این شبکه در وبسایت خود نوشت، صبح امروز در پایتخت ایران و همه جای کشور ایران، راهپیمایی‌های میلیونی در بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. جمعیت پرشور از صبح زود به خیابان‌های تهران آمدند و از دوازده مسیر بزرگ به سمت میدان آزادی محل برگزاری جشن رهسپار شدند.

22 بهمن

تی‌آرتی: راهپیمایی ایرانی‌ها در گرامیداشت انقلابی که چهره خاورمیانه را تغییر داد

شبکه ترکیه‌ای تی‌آرتی با پوشش زنده از مراسم راهپیمایی 22 بهمن، گزارش داد که ایرانی‌ها چهلمین سالگرد انقلابی را گرامی می‌دارند، که در سال 1979 چهره خاورمیانه را تغییر داد.
تی‌آرتی: راهپیمایی ایرانی‌ها در گرامیداشت انقلابی که چهره خاورمیانه را تغییر داد

حضور میلیونی مردم ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در شبکه «تی‌آرتی وُرلد» ترکیه بازتاب پیدا کرد.

این شبکه ترکیه‌ای با پوشش زنده و مستقیم از مراسم راهپیمایی گسترده تهرانی‌ها زیر بارش باران در جشن 22 بهمن، گزارش داد: «ایران در حال گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلابی است که چهره خاورمیانه را تغییر داد».

شبکه تی‌آر‌تی وُرلد با اشاره به حضور گسترده مردم تهران در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود:‌«در سال 1979 (1357) دودمان غرب‌گرای (پهلوی) سرنگون شد تا انقلاب اسلامی به رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی تاسیس شود».

روزنامه یهودی «جوییش پرس» با اذعان به حضور گسترده ایرانی‌ها در راهپیمایی تهران و دیگر شهرها، نوشت که مردم ایران با تمسخر آمریکا، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.

 بعد از خبرگزاری‌های غربی، روزنامه «جوییش‌پرس» نیز نتوانست در برابر عظمت حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن سکوت کند و نوشت ایرانی‌ها با به‌سخره گرفتن آمریکا، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

این روزنامه آمریکایی که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود، با اذعان به تعداد عظیم شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تهران و دیگر شهرهای ایران، نوشت: «ایرانی‌ها از روز پیش یعنی از تاریخ از اول فوریه تا 11 فوریه به مدت یک دهه، روزهای بازگشت آیت‌الله خمینی از پاریس به تهران و پیروزی انقلاب 1979 را جشن گرفتند».

جوییش‌پرس در تصویر این خبر، عکسی از راهپیمایی مردم اردبیل زیر بارش شدید برف را به اشتراک گذاشته و افزود: «نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاریکی شب، این ایرانی‌ها را از جشن گرفتن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بازنمی‌دارد».

22 بهمن

 زد‌دی‌اف: ایرانی‌ها با جمهوری اسلامی مشکلی ندارند و منتقد شیوه اداره کشورشان هستند

خبرنگار یکی از شبکه‌های خبری آلمان در تهران تصریح کرده که مردم ایران مشکلی با جمهوری اسلامی ایران ندارند و آنچه به آن انتقاد دارند، شیوه اداره کشور است.

شبکه خبری زددی‌اف آلمان (ZDF) امروز در  برنامه «مورگن مگزین» به موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و به صورت زنده با «یورگ برازه» خبرنگار این شبکه که در تهران مستقر شده است، ارتباط برقرار کرد و دیدگاه وی را در زمینه جو حاکم بر راهپیمایی جویا شد.

برازه گفت: «اکثریت جمعیت زیر ۴۰ سال سن دارند و آنها با چیزی غیر از جمهوری اسلامی آشنایی ندارند.  من چند روز گذشته با خیلی از افراد صحبت کردم. آنها با جمهوری اسلامی مشکلی خاصی ندارند. تنها ایرادشان به نحوه اداره کشورشان است.»

این خبرنگار آلمانی در ادامه گفت که با عده‌ای صحبت کرده که گفته‌اند برای عدالت، برابری و  آزادی انقلاب شده است.

در ادامه مجری این شبکه خبری درباره تحریم‌های غرب علیه ایران و دیدگاه مردم ایران هم  از برازه پرسید که وی گفت که  موضوع تحریم‌ها مطرح نیست و مردم  فقط تحریم‌های آمریکا را در  وضعیت اقتصادی کنونی دخیل نمی‌دانند و از عملکرد دولت خود هم انتقاد دارند. آنها حس می‌کنند، کشورشان‌شان درست اداره نمی‌شود و از فرصت بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ پس از لغو تحریم ها را برای بهبود وضعیت اقتصادی‌شان خوب استفاده نشده است.

همچنین دیگر رسانه های خبری گزارش دادند:

نیویورکر : ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفت.
فارین بریف: ایرانی‎ها چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن را می‌گیرند.
خبرگزاری اسپوتنیک از مخاطبان خود برای مشاهده جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دعوت کرد.
پایگاه اسپوتنیک عربی نیز نوشت که سپاه پاسداران در مراسم ۲۲ بهمن از موشک‎های خود رونمایی کرد.
یونایتد نیوز آو ایندیا نیز ضمن پوشش خبری این رویداد این خبر را به صورت خبر فوری نیز در پایگاه خود قرار داد.
پایگاه بی بی سی عربی نیز گزارش داد که مردم ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
پایگاه رویترز عربی گزارش داد که ایرانی‎ها با شعار مرگ بر آمریکا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی شاه را جشن گرفتند.
پایگاه المنار لبنان گزارش داد که آب و هوای برفی مانع حضور ایرانی‎ها در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی نشد.
پایگاه روسیاالیوم نوشت که مردم ایران با حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن پرچم آمریکا آتش زدند.
پایگاه روس زبان راپتلی روز دوشنبه در گزارشی به صورت زنده حضور گسترده مردم را در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن پوشش داد.

راهپیمایی ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح امروز (دوشنبه) در تهران و تمامی شهرهای ایران برگزار شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: