X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اسفند 1397
تعداد بازدید خبر : 60
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 اسفند,1397 | 12:12 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 26 اسفند,1397 | 12:12 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 اسفند,1397 | 12:12 ب.ظ

همکاری بهزیستی با سازمان بیمه سلامت برای حل مشکل بیمه افراد مجهول الهویه

  • همکاری بهزیستی با سازمان بیمه سلامت برای حل مشکل بیمه افراد مجهول الهویه
همکاری سازمان بهزیستی و بیمه سلامت

رییس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه مقرر شده است، پوشش بیمه پایه سلامت برای5000 نفر از افراد مجهول الهویه به مدت حداکثر سه ماه توسط سازمان بیمه سلامت انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، دکتر «وحید قبادی دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور، در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان بیمه سلامت، شیرخواران، بیماران روان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی و مبتلایان به ضایعه نخاعی مجهول الهویه را از مشکلات پیش روی بهزیستی دانست و گفت: مقرر شده طی سه ماه هویت افراد مجهول الهویه پیدا شود یا با همکاری ثبت احوال برای آنان هویت ایجاد شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نداشتن کدملی برای این افراد اظهار کرد:  این افراد به دلیل اینکه کد ملی ندارند، کد بیمه نیز به آنان تعلق نمی گیرد و اگر نیاز به بستری پیدا کنند، به دلیل هزینه های زیاد از خدمات مناسب بهره مند نمی شوند و در اکثر مواقع از رفتن به بیمارستان اجتناب می کنند.

وی با اشاره به امضای این تفاهم نامه با سازمان بیمه سلامت، گفت: تسهیلاتی برای مراکز نگهداری شبانه روزی و شیرخوارگاه ها فراهم می شود تا به افراد مجهول الهویه خدمات بیمارستانی ارائه شود.

قبادی دانا افزود: مراکز نگهداری دارای معلولان مجهول الهویه در سال 98 می توانند با خیال آسوده تر، کار بستری آنان در بیمارستان را انجام دهند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان این مراسم؛ یکی از آثار نقاشی "فاطمه حمامی" هنرمند توانیاب توانمند اهل آران و بیدگل را به رسم یادبود به مهندس "طاهر موهبتی" مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اهداء کرد.

 

برچسب ها:
ارسال نظر: