X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 17 فروردین 1398
تعداد بازدید خبر : 32
تاریخ ثبت : شنبه, 17 فروردین,1398 | 04:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 17 فروردین,1398 | 04:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 17 فروردین,1398 | 04:38 ب.ظ

بخشی از آسیب‌های سیل اخیر ناشی از سوء مدیریت‌ها است/لزوم ممانعت از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها

  • بخشی از آسیب‌های سیل اخیر ناشی از سوء مدیریت‌ها است/لزوم ممانعت از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها
دادستان کل کشور

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: بخشی از آسیب‌هایی که از طریق سیل به مردم عزیز کشور و زیرساخت‌ها وارد شد ناشی از سوءمدیریت و عدم توجه به اصولی است که باید رعایت می‌کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی با تبریک فرارسیدن سال جدید و با اشاره به ملزومات تحول در دستگاه قضایی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، اظهار کرد: در دادستانی کل کشور انتظار است که برنامه‌ها، مطابق برنامه‌ریزی‌های تعیین و ابلاغ شده پیش رود و کارکنان و قضات در جهت تحولی که باید انجام شود، حرکت کنند.

وی با اشاره به نزول برکات الهی از آسمان در طول ایام عید نوروز و با ابراز تاسف از گرفتاری‌ها و مشکلاتی که به دلیل سوءمدیریت‌ها و ضعف‌ها در مدیریت شهری ایجاد شد، برای درگذشتگان حوادث اخیر غفران الهی و برای خانواده‌های جانباختگان صبر و شکیبایی را از درگاه خداوند مسئلت نمود.

دادستان کل کشور بیان داشت: سیلاب آسیب‌های مالی فراوانی نیز در پی داشت که البته این موارد قابل جبران است که امیدوارم مسئولین و دست اندرکاران در جهت جبران خسارت، گام‌های لازم را بردارند.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که حوادثی همچون سیل و زلزله ناگهانی رخ می‌دهد و جبران خسارت نیازمند زمان است، ولی در عین حال مسئولین با سعه صدر، تامل و متناسب با امکانات در جهت احقاق حقوق خسارت دیدگان بوده و زحمات زیادی کشیده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح به فرمان فرماندهی معظم کل قوا به صورت جدی ورود پیدا کرده و موجب کاهش آلام مردم شدند و تمام تلاش خود را در استان‌های درگیر حادثه به کار بردند که به سهم خود از زحمات این افراد و همه مدیران و مسئولینی که مسئولیت مستقیم در این حوادث داشتند تشکر می‌کنم و قطعا مردم نیز قدردان این زحمات هستند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در این ایام به دادستان‌ها نیز تاکید کردم که در مورد آنچه که مربوط به وظایفشان است در صحنه حاضر باشند و به عزیزانی که در این حوادث آسیب دیده‌اند کمک کنند و همکاری لازم را داشته باشند که در اینجا از زحمات دادستان‌ها نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان داشت: بخشی از آسیب‌هایی که از طریق سیل به مردم عزیز کشور و زیرساخت‌ها وارد شد ناشی از سوءمدیریت و عدم توجه به اصولی است که باید رعایت می‌کردیم.

وی با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان قضایی درباره لزوم حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تجاوز به حریم منابع ملی گفت: متاسفانه تعدادی از افراد سودجو و منفعت طلب در حریم رودخانه‌ها ساخت و ساز کرده‌اند در حالیکه ادارات منابع طبیعی و دیگر سازمان‌های متولی نباید اجازه چنین اقداماتی را دهند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها، لایروبی نکردن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم رعایت اصول شهرسازی را از جمله عوامل موثر در بروز سیل‌های اخیر دانست.

دادستان کل کشور با اشاره به حادثه سیل شیراز علت اصلی آن را تغییر مسیر رودخانه به جاده و خیابان عنوان کرد و گفت: اگر مدت زیادی در یک منطقه باران نبارید به معنای آن نیست که دیگر نخواهد آمد، در روز‌های اخیر دیدیم سیل در رودخانه قم جاری شد در حالیکه چندین سال بود در این رودخانه سیل نیامده بود حال ما باید آن را به فضای سبز تبدیل کنیم!

دادستان کل کشور در ادامه عنوان کرد: حوادث تلخی که در روز‌های اخیر و ابتدای سال اتفاق افتاد برای مسئولان و مدیران هشداری بود که به هیچ وجه اجازه ندهند در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها ساخت و ساز انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: سطح خسارات زیاد است و دولت هم با محدودیت منابعی که دارد بدون کمک مردم نمی‌تواند جبران خسارت کند البته مردم عزیزمان باز هم به میدان آمدند و کمک کردند و آنچه که در توانشان است کمک می‌کنند و وظیفه هر انسانی است که به عزیزان هموطن و آسیب دیده کمک کند.

دادستان کل کشور از کارکنان دادستانی کل کشور نیز خواست که به هر میزان که می‌‎توانند به سیل زدگان کمک کنند.


حجت الاسلام و المسلمین منتظری در پایان از زحمات کارکنان در حوزه‌های مختلف دادستانی کل قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید گام‌های بزرگ‌تر و مفیدتری برای آینده برداشته شد.

برچسب ها:
ارسال نظر: