X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 09 اردیبهشت 1398
تعداد بازدید خبر : 55
تاریخ ثبت : دوشنبه, 09 اردیبهشت,1398 | 06:41 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 09 اردیبهشت,1398 | 06:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 09 اردیبهشت,1398 | 06:41 ب.ظ

همه مدیران در قوه قضاییه تکلیف‌مدار هستند

  •  همه مدیران در قوه قضاییه تکلیف‌مدار هستند
حجت الاسلام محسنی اژه ای

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: همه مدیران در قوه قضاییه تکلیف مدار هستند و هر وقت به هر مدیری گفته شده فلان مسئولیت را پذیرا باشید، با احساس تکلیف آن مسئولیت را با آغوش گرم می‌پذیرد و شانه زیر بار مسئولیت می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه تکریم و معارفه معاون حقوقی قوه قضاییه اظهار کرد: ماه رسول‌الله(ص) است و در نیمه دوم ماه شعبان هستیم. برای سلامتی و موفقیت همه شیعیان و مردم متدین و انقلابی کشور و خانواده‌های معزز قوه قضاییه از خداوند طلب خیر دارم.

وی افزود: تا جایی که اطلاع دارم همه مدیران در قوه قضاییه تکلیف مدار هستند و هر وقت به هر مدیری گفته شده فلان مسئولیت را پذیرا باشید، با احساس تکلیف آن مسئولیت را با آغوش گرم می‌پذیرد و شانه زیر بار مسئولیت می‌دهد.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: کسی که با این انگیره شانه زیر بار مسئولیت می‌دهد، همه توان و امکاناتی که وجود دارد را به نحو احسن به کار می‌گیرد و نقص و کمبود‌ها را مرتفع می‌کند و تلاش می‌کند گذشته را از آینده بهتر کند.

وی تصریح کرد: در طول سالیان گذشته بحمدالله کسانی در معاونت حقوقی قوه قضاییه تلاش و زحمت کشیدند و با توجه به امکانات و شرایطی که در آن زمان فراهم بود، توفیقاتی داشتند. آقای خداییان یکی از مدیران دلسوز، متدین، وظیفه شناس و ولایتمدار و آشنا به امور حقوقی و قضایی است و در تمام این مدت تلاش کرد و بحمدالله همانطور که در گزارش ارائه شده مشخص است زحمات وی و همکاران مفید و موثر بوده است. بنده به سهم خود و از طرف ریاست قوه‌قضاییه و همه معاونین از وی تشکر می‌کنم و از خداوند متعال برای وی در سمت جدید آرزوی توفیق بیش از پیش دارم.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معرف حضور است و هیچ نیازی به گفته بنده نیست. روحانی فاضل، محقق، اهل قلم، اهل تحقیق، آشنا به امور حقوقی و قضایی که با کار‌های اجرایی نیز آشناست و روابط حسنه‌ای با همه همکاران دارد و با شناختی که از ایشان دارم  بسیار امیدوارم که در دوره مسئولیت وی این معاونت از ارتقاءِ بالاتری برخوردار شود.

وی بیان داشت: امیدواریم مواردی که بعضا به آن اشاره شد و حقیقتا در آن‌ها خلا‌ءها و نقص‌هایی وجود دارد، حتما تکمیل شود تا با یک مجموعه از قوانین و مقرراتی که متناسب با نظام حقوقی اسلامی است، مواجه شویم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه محقق ساختن عدالت در جامعه است و این موضوع از وظایف اصلی قوه قضاییه در قانون اساسی است که در تحقق این امر دو رکن اساسی وجود دارد که اولی قانون و دیگری قاضی خوب برای اجرای قانون خوب است که اگر این دو رکن وجود داشته باشد، عدالت محقق و گسترده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ما نیاز به قانون خوب داریم و آقای مصدق در قوه قضاییه متکفل این امر شده است. همه ما می‌خواهیم در نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته عدالت تحقق و گسترش پیدا کند و یک پایه و رکن اساسی آن، قانونی است که می‌خواهد این عدالت را گسترده کند؛ لذا مسئولیت سنگینی بعهده وی گذارده شده است و اگر تا به امروز ۱۲ تا ۱۳ ساعت کار می‌کرده، باید بیشتر کار کند و من سراغ ندارم از مدیران عالی که کمتر از ۱۲ ساعت در شبانه روز کار کنند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ما در گام دوم انقلاب هستیم. گام دوم اقتضائات خاص خودش را دارد. مقام معظم رهبری در این سند به اصول و سرتیتر‌هایی اشاره کرده‌اند؛ هر دستگاهی از جمله قوه قضاییه باید این موارد و موارد مندرج در قانون اساسی را نصب العین خود قرار دهد و همه ما آن وظیفه‌ای که نسبت به نظام، مردم و آینده کشور داریم، به نحو احسن انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: