X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 09 تیر 1398
تعداد بازدید خبر : 170
تاریخ ثبت : یکشنبه, 09 تیر,1398 | 03:28 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 09 تیر,1398 | 03:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 09 تیر,1398 | 03:28 ب.ظ

در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی وجود ندارد

  •  در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی وجود ندارد
موحد

رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح برنامه های تحولی قوه قضائیه گفت:در مقابله و مبارزه با مظاهر فساد در هر زمینه ای از جمله فساد اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم و با قاطعیت با مفسدان برخورد قضائی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر  به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدا... موحد در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر کرمان   با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم دکتر بهشتی اظهار داشت: هفتم تیر سال 1360 در یک حادثه تروریستی دردناک شهید بهشتی و 72 تن از بهترین یاران نظام اسلامی توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان با یادآوری اینکه شهید بهشتی پایه‌گذار نظام قضایی کشور است،عنوان کرد:منافقان کوردل شخصیت‌های بزرگ نظام را ترور کردند اما مردم ایران محکم‌تر راه شهدا را ادامه داده و ادامه می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند و ثمره انقلاب وجود نظام اسلامی است گفت: دشمنانی که با اسلام ناب مشکل داشتند بعد از انقلاب دست از دشمنی خود بر نداشتند و دست به ترور شخصیت‌های بزرگ نظام برای ساقط کردن انقلاب اسلامی زدند.

وی با اشاره به اینکه امروز در قوه قضائیه شاهد اجرای برنامه تحولی متناسب با ساختارهای نظام اسلامی هستیم بیان کرد: برنامه تحولی قوه قضائیه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شده و در حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه نیز آمده است.

وی تاکید کرد: اگر برنامه های تحولی در قوه قضائیه رخ دهد، افق و چشم انداز بسیار مناسبی در کشور خواهد داشت و در اثنای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منشور گام دوم انقلاب صادر شد که این دو سند، هم پوشانی دارند و در یک راستا هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب اراده جمعی و ملی برای عملیاتی شدن سند تحول دستگاه قضائی یک ضرورت است، اظهارداشت: برای آنکه قوه قضائیه با سرعت و کیفیت بهتر رو به جلو حرکت کند، ساختار ستاد این قوه دچار تغییر و تحولاتی شده است و تصور بر این است که پس از هفته قوه قضائیه این ساختار اجرایی و نهادهای متناسب با اهداف تحولی ایجاد می شود.

موحد خاطرنشان ساخت:شکل گیری دادرسی های منصفانه مبتنی بر قانون و اتقان آرا و تصمیمات قضایی نقش برجسته ای در جلب رضایتمندی عمومی از سیستم قضائی دارد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد:سند تحول دستگاه قضایی که در چارچوب منشور گام دوم انقلاب توسط ریاست قوه قضاییه تدوین و بارها هم در حکم انتصاب و هم در رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفت و بر اجرای زمان بندی شده آن مورد تاکید قرار گرفت مولفه های مختلفی دارد

وی  در تشریح برنامه های تحولی قوه قضائیه بر کاهش مراجعات به دستگاه قضایی و همچنین  چابک سازی ستاد قوه قضاییه و سرعت در رسیدگی ها و پاسخ به موقع و مناسب در یک بازه زمانی  معقول و منطقی تاکید کرد .

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:نقش قوه قضائیه در حفظ حقوق عامه برجسته است و باید زمینه رعایت حقوق شهروندی و توجه به کرامت مراجعان به این دستگاه بیش از گذشته تلاش کرد.

وی دسترسی کمی و کیفی مردم به عدالت را از دیگر محورهای تحولی در دستگاه قضایی برشمرد و ادامه داد: عدالت مولفه اصلی، مهم، حساس و حیاتی در هر جامعه است که جامعه را پابرجا، پویا و تعالی می سازد.

وی با اشاره به اینکه سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضائیه را با جدیت پیگیری می‌کنیم و رسالت قوه قضائیه احقاق حق مردم است گفت: سلامت دستگاه قضا یک عنصر مهم است که می‌تواند سلامت سایر دستگاه‌ها را تضمین کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط بیش از 2هزار 500پرونده در دادگستری استان کرمان ثبت می شود،گفت: 32 حوزه قضایی شامل ۱۸ حوزه شهرستانی و ۱۴ حوزه بخشی در استان کرمان دایر است .

موحد با بیان اینکه برای سرعت در پاسخگویی از فنآوری‌های نوین استفاده کردیم و در یک‌سال اخیر بیش از 2 میلیون و 600 هزار ابلاغ الکترونیکی صادر شده است عنوان کرد: 40 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شده است که در این زمینه رتبه کشوری داریم.

 موحد با اشاره به اینکه کارنامه حقوق بشر آمریکا بسیار سیاه و سنگین است افزود: تمام حقوقدانان دنیا می‌دانند که آمریکا یا معاهدات بین‌المللی حقوق بشر را امضا نکرده و اگر هم امضا کرده پایبند به تعهدات خود نیست.

این حقوقدان در استان کرمان  با بیان اینکه آمریکا در عرصه بین‌المللی در انواع جنایات جنگی و کشتارهای دسته جمعی مردم بی‌گناه نقش داشته است و مستندات آن وجود دارد گفت: آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی در دنیا روزانه تعداد زیادی از مردم جهان را به خاک و خون می‌کشد و بسیار مضحک است آمریکا که دستش به خون مردم جهان رنگین است دم از حقوق بشر می‌زند.

برچسب ها:
ارسال نظر: