X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 151
تاریخ ثبت : یکشنبه, 15 تیر,1399 | 10:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 تیر,1399 | 10:51 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 15 تیر,1399 | 10:51 ق.ظ

آتش زدن پرچم آمریکا مقابل کاخ سفید/ بازداشت گسترده مخالفان نژادپرستی در ایالات متحده

  • آتش زدن پرچم آمریکا مقابل کاخ سفید/ بازداشت گسترده مخالفان نژادپرستی در ایالات متحده
معترضان آمریکایی

معترضان آمریکایی در اعتراض به سخنرانی ترامپ در مراسم روز استقلال آمریکا، در مقابل کاخ سفید پرچم این کشور را به آتش کشیدندو خواستار نابودی تمام نمادهای برده داری و تبعیض نژادی در سراسر ایالات متحده شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تنها چند لحظه بعد از پایان سخنرانی ترامپ در مراسم جشن روز استقلال آمریکا معترضان با به آتش کشیدن پرچم کشورشان  شعارهایی از جمله آمریکا هرگز بزرگ نبوده سر دادند. 

معترضان پرچم آمریکا را در بخش بلک لاویز پلازا شهر واشنگتن به آتش کشیده و فعالان شعار می‌ دادند: یک، دو، سه، چهار، برده داری، نسل کشی و جنگ. پنج، شش، هفت، هشت، آمریکا هرگز بزرگ نبوده است. 

بر اساس گزارش سی ان ان- تظاهرات در مقابل کاخ سفید در حالی صورت گرفت که بسیاری از شهروندان در روز استقلال آمریکا به اعتراضات سراسری خود علیه وحشی‌گری پلیس و نژاد پرستی ادامه دادند. همچنین معترضین خواستار تخریب بقیه نمادهای برده داری و بناهای تاریخی  به جا مانده از دوران استعماری آمریکا شدند.  ترامپ در سخنرانی خود در روز استقلال آمریکا شدیدا از فعالیت این معترضین انتقاد کرد و آنان را خرابکار و چپ رادیکال نامید. 

آمریکا

دستگیری مخالفان نژادپرستی در آمریکا

این در حالی است که شهرهای مختلف آمریکا در روزهای گذشته شاهد عملیات وسیع نیروهای امنیتی و پلیس برای دستگیری ده‌ها نفر از فعالان مدنی و افرادی است که در سازماندهی اعتراض‌های ضدنژادی علیه پلیس و دولت نقش داشته‌اند.

پایگاه خبری دس موینز ریجستر روز جمعه گزارش کرد "تیانا وارنر" فعال سیاسی در شهر "دموین" ایالت آیوا، پس از احضار به دادگاه دستگیر و راهی زندان شد. وارنر که تنها ۲۱ سال دارد، متهم به اقدام جنایی درجه یک شده است. وی در جریان گردهمایی ۲۰ ژوئن در برابر یک فروشگاه زنجیره ای های-وی نقش داشت.  یک فعال مدنی دیگر به نام "ویتن تران" ۲۱ ساله نیز از سوی پلیس آیوا بازداشت شده است. وی در راهپیمایی دوم ژوئیه در برابر ساختمان کنگره ایالتی حضور داشت و متهم به اخلال در نظم عمومی شده است.

فعالان سیاسی در آیوا این اتهامات را بی‌اساس دانسته و خواستار آزادی این دو نفر شده‌اند. اخبار دستگیری فعالان مدنی و معترضان در ایالت آیوا در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌ها از دستگیری ده‌ها نفر دیگر در ایالت‌های تگزاس و واشنگتن حکایت دارد. "پاتریک جونز" از فعالان ضدنژادپرستی که پویش مجازی اعتراض به خشونت پلیس را اداره می‌کند، از سوی پلیس بازداشت شده است.

در سیاتل واشنگتن نیز ده‌ها نفر که در سازماندهی اعتراض‌های چند روز اخیر در این شهر فعال بوده‌اند، دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

گفتنی است پس از کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که در اثر فشار زانوی یک پلیس سفیدپوست روی گردن او روی داد، اعتراض‌های گسترده‌ای به نژادپرستی و خشونت پلیس سراسر آمریکا را فراگرفته است.

دستگیری فعالان ضدنژادپرستی و رهبران معترضان نشان می‌دهد که مقام‌های دولتی آمریکا مصمم هستند که موج اعتراض‌ها را سرکوب کنند.

برچسب ها:
ارسال نظر: