X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 28 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 69
تاریخ ثبت : شنبه, 28 تیر,1399 | 05:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 28 تیر,1399 | 05:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 28 تیر,1399 | 05:05 ب.ظ

ابلاغ سند ملی راهبردی مناسب‌سازی برای معلولان

  • ابلاغ سند ملی راهبردی مناسب‌سازی برای معلولان
سند مناسب‌سازی معلولان

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور از رونمایی سند ملی راهبردی مناسب‌سازی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این سند از امروز (شنبه) به همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: در این سند راهبردها و برنامه های ستاد مناسب سازی کشور برای معلولان تدوین شده تا این ستاد بر اساس آن عمل و اقدامات مناسب سازی پنجساله را پیگیری کند. این سند حدود دو سال با حضور اساتید دانشگاهی، سازمان های مرتبط و تشکل های مردم نهاد آماده شده و در آن برنامه پنجساله مناسب سازی کشور در ۶ فصل شامل فصل های مقاصد آرمانی،  اهداف راهبردی،  ارزیابی عوامل داخلی، ارزیابی عوامل خارجی،  شناسایی راهبردها و اولویت بندی راهبردها، تدوین شده است.

وی اضافه کرد: یک شهر باید برای همه افراد ساخته شده و حق طبیعی هر فرد صرف نظر از جنس، کیش، قومیت، نژاد، عقیده و میزان توانمندی این است که همیشه باید بتواند از فضاهای شهری استفاده کند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه افراد معلول در کشور، رقم قابل توجهی است و عمده آنان را نیز جانبازان و سالمندان تشکیل می دهند؛ از سوی دیگر آمار بالای تصادف ها به تبع، نرخ بالاترین مرگ و معلولیت را نسبت به کشورهای دیگر رقم زده است.

برچسب ها:
ارسال نظر: