X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 50
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 01 مرداد,1399 | 06:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 01 مرداد,1399 | 06:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 01 مرداد,1399 | 06:40 ب.ظ

حکم حبس برای نوجوان سیاهپوست آمریکایی به جرم عدم انجام تکالیف مدرسه

  • حکم حبس برای نوجوان سیاهپوست آمریکایی به جرم عدم انجام تکالیف مدرسه
آمریکا

یک نوجوان ۱۶ ساله سیاه پوست آمریکایی به دلیل انجام ندادن تکالیف آنلاین مدرسه به ۶ ماه زندان محکوم شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، یک قاضی در ایالت «میشیگان»، یک نوجوان ۱۵ ساله سیاه پوست را به دلیل عدم انجام تکالیف آنلاینش به ۶ ماه زندان محکوم کرد.

بر اساس گزارش نیوزویک، این نوجوان پس از محاکمه‌ای که در ماه می‌ برگزار شد، در یک مرکز اصلاح در «دیترویت» به سر می‌برد و نگرانی‌های زیادی در مورد ابتلای وی به «کرونا» وجود دارد.

فقط در آمریکا چنین اتفاق می‌افتدکه نوجوان سیاه پوست به دلیل انجام ندادن تکالیف به ۶ ماه حبس محکوم شود!

انتشار این خبر سبب بروز موجی از خشم و ناراحتی شد؛ چرا که بسیاری صدور این حکم را نشان دهنده نژادپرستی نهادینه شده در ساختارهای آمریکا می‌دانند؛ اخیرا ۹۹ هزار نفر، درخواست آزادی وی از زندان را امضا کردند. جلسه بعدی دادگاه نوجوان ۱۵ ساله سیاه پوست به ۸ سپتامبر موکول شده است.

مقام‌های قضایی آمریکا مدعی هستند «این نوجوان مبتلا به بیش فعالی، سابقه سرقت و زد و خورد را نیز دارد.»

این در حالی است که براساس مدارک، نوجوان مذکور مبتلا به بیماری ADHD است که در شمار بالایی از کودکان سیاه پوست به ویژه دختران مشاهده شده و به سختی قابل تشخیص است.

وی به دلیل این بیماری برنامه یادگیری مستقلی را از مدرسه دریافت کرده بود که وی را مجاز به انجام تکالیف در زمان طولانی تری می‌کرد.

نکته قابل توجه آن است که عدم انجام تکالیف در پی تعطیلی مدارس و ادامه آموزش به صورت آنلاین منحصر به این نوجوان نبوده و برخی از مدارس آمریکا اعلام کردند کمتر از نیمی از دانش آموزان تکالیف خود را در این دوره انجام داده اند.

براساس اطلاعات سال ۲۰۱۵ در مورد حکم‌های قضایی، جوانان سیاه پوست در میشیگان ۴ برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود بازداشت و زندانی می‌شدند.

بنابر این گزارش ۴۲ درصد از ۴ هزار و ۸۰۰ پرونده ارجاع شده به دادگاه نوجوانان این شهر، مربوط به جوانان سیاه پوست بوده است؛ این آمار در حالی ارائه می‌شود که تنها ۱۵ درصد از جوانان این شهر سیاه پوست هستند.

برچسب ها:
ارسال نظر: