X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 53
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 مرداد,1399 | 04:51 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 مرداد,1399 | 04:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 مرداد,1399 | 04:51 ب.ظ

تأکید بر گره‌گشایی از کار مردم/ کمک به آسیب دیدگان انفجار بیروت

  • تأکید بر گره‌گشایی از کار مردم/ کمک به آسیب دیدگان انفجار بیروت
جلسه شورای عالی قضایی

رییس قوه قضاییه گفت: از هر اقدامی که در جهت گره گشایی از زندگی مردم باشد استقبال می‌کنیم.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قضایی با تبریک عید غدیر و ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع)، اجرای عدالت را از مهم ترین پیام های غدیر و از محوری ترین مأموریت های نظام اسلامی عنوان کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: نظام اجتماعی بر اساس عدالت شکل می گیرد و انتظار این است که در نظام اسلامی قوانین عادلانه تصویب شود، مجریان بر اساس عدالت رفتار کنند و قضاوت و داوری در دستگاه قضایی نیز همراه با عدالت باشد.

وی با ضروری خواندن توجه دولت و مجلس به موضوع معیشت، تصریح کرد: دولت و مجلس باید مسائل اقتصادی را با حساسیت و اولویت پیگیری کنند و با طرح های راهگشا و کارشناسی شده برای حل مشکلات معیشتی و گره گشایی از زندگی مردم گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک «روز خبرنگار»، از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مطمئن مردم با مسئولان یاد کرده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه، از زحمات آنان قدردانی کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به مجاهدت برخی خبرنگاران برای تولید گزارش های تحقیقی با هدف بررسی مشکلات کشور و رفع آنها اشاره کرده و افزود: خبرنگاران در برخی گزارش ها در مقام یک بازرس به شهرها و استان های مختلف سفر می کنند تا بتوانند یک گزارش اقناع کننده تولید کنند

وی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه مرگبار انفجار در بندر بیروت اشاره کرد و با تأکید بر لزوم بررسی همه جانبه و روشن شدن ابعاد ماجرا و شناسایی قاصران و مقصران آن اظهار داشت: جراحتی که به لبنان وارد شد، قلوب همه انسان های آزاده عالم را جریحه دار کرد.

آیت الله رئیسی کمک به مردم لبنان را وظیفه ای انسانی و اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنند تا از رنج و غم کسانی که در این حادثه تلخ آسیب دیدند، کاسته شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فتنه های دشمنان برای تخریب و تضعیف جبهه مقاومت در لبنان گفت: لبنان همچون فلسطین در خط مقدم مواجهه با صهیونیست ها قرار دارد و به هیچ عنوان نباید انسجام و وحدت مردم و جریان مقاومت در این کشور مورد خدشه قرار گیرد.

وی افزود: حزب الله در جنگ 33 روزه با صهیونیست ها حماسه آفرید و لبنان مقاوم تصویری از بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را در برابر جهانیان به نمایش گذاشت و حرکت ماندگار حزب الله در نهادینه کردن مقاومت، باید حفظ شده و پررونق ادامه یابد.

رئیس قوه قضاییه متذکر شد: کسانی که دوست لبنان نیستند و مقاومت را به ضرر خود می دانند، دنبال شکست جریان مقاومت و ایستادگی هستند ولی سخت در اشتباهند و نمی توانند خون های مطهری که برای عزت، استقلال و سربلندی لبنان و مقاومت ریخته شده، پایمال کنند.

آیت الله رئیسی در ادامه به آمریکا و صهیونیست ها و برخی کشورهای اروپایی که دنبال فتنه انگیزی در لبنان هستند هشدار داد که بدانند هیچ فتنه ای علیه مردم لبنان کارساز نخواهد بود و توطئه هایشان نقش بر آب می شود و حزب الله به عنوان برگ زرین عزت و افتخار مردم لبنان خواهد ماند.

برچسب ها:
ارسال نظر: