X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 331
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 28 مرداد,1399 | 02:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 28 مرداد,1399 | 02:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 28 مرداد,1399 | 02:38 ب.ظ

باید به مظلومان برای تحقق کامل عدالت در جهان یاری رسانیم

  • باید به مظلومان برای تحقق کامل عدالت در جهان یاری رسانیم
آرزو مرالی

آرزو مرالی گفت: ما باید به افراد مظلوم کمک کنیم چراکه این فرمان الهی است تا عدالت در سراسر این دنیا تحقق پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر «آرزو مرالی» رئیس بخش پژوهش کمیسیون حقوق بشر اسلامی و عضو هیأت علمی مرکز مطالعات گفت‌وگوی مدیترانه‌ای، در مراسم بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: من در سال 2016 جایزه حقوق بشر اسلامی را دریافت کرده‌­ام. این برای من افتخار بزرگی بود. احساس می­‌کنم واقعا لایق آن نبودم. این افتخار بزرگی برای من بود که نامم در کنار بسیاری از نام های برجسته ی دیگر که بیشتر از من لایق دریافت این جایزه هستند، باشد.

وی افزود: این جایزه بسیار مهم است چراکه در رابطه با مسلمانانی است که بدون محدودیت ایده‌­های خود را بیان می کنند. این حوزه حوزه ای نیست که بتوان در آن درباره اینکه چگونه باور و ایمان می تواند جهان را تغییر دهد صحبت کرده و بی عدالتی هایی که همه افراد مسلمان و غیر مسلمان با آن روبرو هستند را به چالش کشید.

عضو هیأت علمی مرکز مطالعات گفت‌وگوی مدیترانه‌ای تصریح کرد: این یکی از بزرگترین چالش هایی است که با آن مواجه هستیم. همه می­‌خواهیم جهانی بهتر داشته باشیم. راه­های متعددی برای انجام این کار داریم، زمینه گفتگوهای بسیاری را داریم که باید انجام شود. فکر می­کنم امر مهمی است که افرادی همچون ما که در زمینه حقوق بشر در حال مبارزه هستند، بنشینند و با دقت فکر کنند که چطور می‌توانیم یکدیگر را تقویت کنیم، چگونه می‌توانیم در رابطه با چگونگی حرکت به جلو در جهان گفتگو داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما باید گفتگوهای مشابه با افراد مظلوم در سایر نقاط جهان را داشته باشیم. منظورم این است که می توانیم این طیف گفتگوها را با مردم در " جهان غرب" و " جهان شمال" یا هر نامی که برای آن در نظر می گیرید، داشته باشیم. اما نکته مهم این است که باید این کار را با فهم کامل انجام دهیم. خاستگاه فشار در دنیایی که در آن زندگی می­‌کنیم برخاسته از نهادها، فرهنگ­ها و ساختارهای اجتماعی موجود در آن است که خود توسط قسمتی از همین دنیا و در زمان حاضر بوجود می­آیند.

رئیس بخش پژوهش کمیسیون حقوق بشر اسلامی بیان کرد: نمی­توانیم تنها با برگزاری یک گفتگوی خوب و ابراز امیدواری نسبت به داشتن یک آینده بهتر این امر را نادیده بگیریم، چرا که اینگونه در فهمی اشتباه خواهیم ماند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه انسانهای بزرگ و افراد آکادمیک و فعالان (حقوق بشری) که بسیاری از آنها نیز دوستان من هستند، در این نهادها مشغول بکارند مهم نیست، می­‌خواهیم مشکل را حل کنیم. ما باید ظرفیت خودمان را بسازیم، قدرت خودمان را بسازیم، ما باید به افراد مظلوم کمک کنیم،  باید به آنها گوش دهیم و این تنها راهی است که می‌­توانیم در شمال در غرب در شرق و جنوب، هرگونه که می‌­خواهید تفسیر کنید، در جهان اسلام، در جهان غرب تغییر حاصل کنیم.

مرالی در پایان گفت: این یک فرآیند طولانی، آهسته و بسیار دشوار است اما ما باید واقعا این شجاعت را داشته باشیم که بگوییم ما آن را انجام خواهیم داد و باور داریم این کاریست که می بایست انجام دهیم چراکه این فرمان الهی است تا برای تحقق عدالت در این دنیا تلاش کنیم.

برچسب ها:
ارسال نظر: