X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 اردیبهشت 1397
تعداد بازدید خبر : 65
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت,1397 | 02:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت,1397 | 02:31 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت,1397 | 02:31 ب.ظ

تنها ترامپ و نتانیاهو نمی‌فهمند که این راه‌حل نیست

  • تنها ترامپ و نتانیاهو نمی‌فهمند که این راه‌حل نیست
ترامپ

در پی اعتراضات مسالمت آمیز فلسطینیان در سالروز تشکیل رژیم جعلی اسرائیل "نکبة" که با سرکوب نظامیان صهیونیست مواجه شد، گاردین در مطلبی به سختی از رویکرد غیر قابل توجیه این رژیم انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،در سرمقاله روزنامه انگلیسی گاردین آمده است: «قابل توجیه نیست که سربازان ارتش به معترضانی که عمدتا غیر مسلح هستند و تهدیدی جدی به شمار نمی آیند، تیراندازی کرده و آنها را بکشند. با این وجود سربازان اسرائیلی دوشنبه در مرز غزه واسراییل  چنین کردند. اسرائیلی ها معترضان را با مهمات جنگی هدف گرفتند و ظاهرا مصونیت هم دارند. ده ها کشته و صدها معلول در میان فلسطینیانی بر جای ماند که به سمت مرز حرکت کرده بودند تا بر حقشان برای بازگشت به سرزمین اجدادی اشان تاکید کنند. ارتش اسرائیل شرمی از ارتکاب آنچه شبیه جنایت جنگی است، ندارد. اینها اتهاماتی جدی است اما واکنش آنها شانه بالا انداختن بوده است. اسرائیل با محاصره غزه دو میلیون تن را پشت سیم های خاردار و برج های نگهبانی ارتش انداخته است. واکنش اسرائیل به این تحولات واکنش یک زندانبان به شورش زندانیان بوده است؛ یک تراژدی که گناهش بر گردن زندانیان است! 
این تفکر اسرائیلی ها خطرناک است. با این حال آنها این کار را به دلیل وجود "حقی" خودپنداشته و افراطی در اسرائیل انجام دادند و اینکه اکثر وزرای کنونی دولت تل آویو این ایده را پرورش دادند که اسرائیل می تواند از طریق نیروی برتر نظامی اش به آرمان های ملی فلسطینیان خاتمه دهد. این سیاستمداران از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا حمایت شدند که به وعده اش برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل عمل کرد. امروز سفیر ترامپ که به گروههای راست افراطی یهودی در اسرائیل پول می دهد، سفارتخانه جدید کشورش را در قدس افتتاح کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: