X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 153
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 شهریور,1399 | 09:28 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 شهریور,1399 | 09:28 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 شهریور,1399 | 09:28 ق.ظ

متجاوزانی که در ظاهر مدعی حمایت از صلح هستند در حق ملت یمن ظلم می‌کنند

  • متجاوزانی که در ظاهر مدعی حمایت از صلح هستند در حق ملت یمن ظلم می‌کنند
محمد نعمانی

محمد نعمانی گفت: حقوق بشری که اسلام برای انسان در نظر گرفته امروز در یمن پایمال شده و متجاوزانی که ظاهرا مدعی حمایت از صلح هستند در حق مردم یمن ظلم می کنند.

دکتر «محمد نعمانی» رئیس انجمن حقوق بشریمنی فعال در انگلیس در گفت‌وگوی ویدئویی با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اظهار داشت: اسلام حق زندگی در امنیت و سلامت، حق فعالیت و حق آزادی بیان و حق ابراز عقیده و مشارکت در انتخاب حکومت اعطا کرده است .

وی افزود : این حق امروز در یمن از طریق ائتلاف نیروهای اشغالگر سعودی و اماراتی طی شش سال اخیر پایمال شده است .

نعمانی با تاکید بر اینکه این کشورها در طی این جنگ ظالمانه هزاران انسان بی‌گناه را در یمن به خاک و خون کشیده‌اند، گفت: این کشور نه تنها هزاران زن و کودک را به قتل رسانده اند بلکه با محاصر اقتصادی مانع رسیدن هواپیماها و کشتی های مشتقات نفتی به یمن شده اند.

وی ادامه داد: امارات در جنوب یمن زندان های سری و مخفی مخوفی احداث کرده و مخالفان سیاست های ائتلاف سعودی-آمریکایی را به این زندان‌ها انتقال می‌دهد. این زندان‌ها در امتداد اراضی جنوب یمن تا خلیج عدن و حتی در منطقه الاماره ادامه دارد.

رئیس انجمن حقوق بشر یمنی در انگلیس، تصریح کرد: سعودی ها هم تلاش می کنند در منطقه الاماره با تصرف و اشغال اراضی و تغییر جمعیتی این منطقه به دریای عرب برسند. حقوق بشری که اسلام برای انسان در نظر گرفته امروز به معنای واقعی کلمه در یمن پایمال شده و متجاوزانی که ظاهرا مدعی حمایت از صلح هستند در حق مردم یمن ظلم می کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به یمنی ها در محکومیت نقض آشکار حقوق بشر بشر در جنوب یمن توسط امارات و عربستان کمک کند.
برچسب ها:
ارسال نظر: