X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 118
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 شهریور,1399 | 05:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 شهریور,1399 | 05:56 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 شهریور,1399 | 05:56 ب.ظ

اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی طبق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود

  • اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی طبق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود
عمر رحال

عمر رحال گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی و بازداشت فلسطینی ها در مناطق تحت کنترل اشغالگران، تخریب خانه ها و استقرار شهرک‌نشینان همه این اقدامات جنایت جنگی محسوب می شوند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «عمر رحال» مدیر مؤسسه حقوق بشری شمس در رام‌الله در گفت‌وگوی ویدئویی با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی توسط اسراییلی‌ها، گفت: جنایت‌ها و نقض‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از بدو اشغالگری متوقف نشده ولی معاهده "اسلو" این اقدامات را بسیار خونین‌تر و متجاوزانه‌تر کرده است .

وی افزود: این نقض‌ها شامل قتل‌ها، اعدام‌های میدانی ، شهرک‌سازی، مصادره، ممنوعیت تردد و عدم دسترسی به اماکن مقدس، مراکز درمانی، تحصیل و کار می شود. علاوه بر این شهرک‌نشینان نیز تعرض‌هایی علیه شهروندان فلسطینی‌ها مرتکب می‌شوند.

 مدیر مؤسسه حقوق بشری شمس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی قتل‌ها، مصدومیت‌ها، تعرض به اموال اعم از آتش زدن خودروها، خانه‌ها و مزارع و مصادره اموال و هدف قرار دادن فلسطینی‌ها که در پشت‌بام‌ها حضور دارند را با هدف افزایش شمار تلفات در میان فلسطینیان مرتکب می شوند.

وی ادامه داد: ایست‌های بازرسی زیادی احداث شده  تا حدی که بیش از ۶۵۰ ایست بازرسی اعم از ثابت و موانع خاکی و گیت‌های فلزی و برج‌های مراقبت نظامی نصب شده و تمام این تجاوزات بزرگ ، مستمر و دائمی نشات گرفته از نژادپرستی نیروهای اشغالگر است .

رحال بیان کرد: افزون بر این سرقت املاک فلسطینی‌ها و سیطره و غارت منابع طبیعی فلسطینی ها به ویژه در مناطق موسوم به "جیم" از دیگر جنایات این رژیم اشغالگر است. منطقه جیم حاوی منابع بسیار غنی و حدود ۶۲ درصد از مساحت ملی کرانه باختری است . در این مناطق حدود۷۰۰ هزار شهرک نشین سکونت دارند. زمین های این منطقه غنی از سنگ و مزارع کشاورزی است  و این زمین ها حاصلخیز هستند. منابع طبیعی بکر به ویژه منابع آبی در آن واقع شده‌اند؛ افزون بر اراضی که در آن آب جمع‌آوری می‌شود و به عنوان حوضچه‌های آب زمین های فلسطینی معروف است که در جنوب کرانه باختری بین شهر خلیل و بیت لحم واقع شده است .

وی افزود: همچنین حوضچه‌های غربی بین منطقه سلفیت و قلقیلیا و حوضچه‌های شرقی در منطقه اغوار هم وجود دارند که اشغالگران آب این حوضچه ها را به سرقت می برند و این آب را به فلسطینیان می فروشند. این همه اقدامات را می توانیم در رده اقدامات تجاوزکارانه هدفمند درج کنیم که مستند بر نژاد‍ پرستی رژیم اشغالگر است که این رژیم فلسطینیان و عرب و مسلمان را دشمن و نوکر تلقی می کنند که باید نابود شوند.

این فعال فلسطینی گفت: من در مورد بازداشت ها خواه بازداشت اداری که از نظر بین الملل ممنوع است یا بازداشت های خودسرانه سخن نگفته‌ام.اسراییل به قانون بین المللی حقوق بشر و قوانین حقوق بشری به ویژه کنوانسیون ژنو ۳ و ۴ که این روزها سالگرد انعقاد این کنوانسیون ها است، احترام نمی گذارد.

وی یادآور شد: چگونه این جنایت ها را در رده جنایت جنگی قرار ندهیم در حالی که اسراییل حکومت اشغالگر است که نوار غزه را  محاصره کرده است. در ماده ۵۳ کنوانسیون ژنو تخریب منازل جنایت محسوب شده است . از این رو محاصره نوار غزه  و اعدام های میدانی به دست اسراییل جنایت تلقی می شود . همچنین این کنوانسیون قانون بین المللی شهرک سازی را به عنوان جنایت جنگی مستمر معرفی کرده اما رژیم اشغالگر کنوانسیون ژنو را در مورد فلسطین فقط در موارد محدود آن پذیرفته و اجرا می کند.

به گفته مدیر مؤسسه حقوق بشری شمس در رام‌الله رژیم صهیونیستی غزه را محاصره کرده و فلسطینیان را می کشد و برای توجیه تخریب منازل فلسطینیان بر ماده ۱۱۹ قانون اضطراری استناد می کند!

وی در پایان سخنانش گفت: جنایت هایی که اسراییل مرتکب شده در قانون بین المللی و پیمان رم نقض حقوق بشر محسوب می شود . بنابراین شهرک‌سازی جنایت جنگی مستمر است . بنابراین اقدامات رژیم اشغالگر اسراییل و بازداشت شدگان در مناطق تحت کنترل اشغالگران و تخریب خانه ها و استقرار شهرک‌نشینان همه این اقدامات جنایت جنگی محسوب می شوند .

برچسب ها:
ارسال نظر: