X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 15 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 63
تاریخ ثبت : شنبه, 15 شهریور,1399 | 12:02 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 15 شهریور,1399 | 12:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 15 شهریور,1399 | 12:02 ب.ظ

شکایت خانواده‌های جان‌باختگان کرونا از دولت انگلیس

  • شکایت خانواده‌های جان‌باختگان کرونا از دولت انگلیس
کرونا-انگلیس

انگلیس دارای بیشترین جان باختگان از کرونا در قاره اروپاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت : دیدبان حقوق بشر در انگلیس، از تصمیم خانواده‌های قربانیان همه گیری ویروس کرونا در مراکز مراقبتی، برای شکایت علیه مدیریت وزیر بهداشت این کشور، حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، «کتی گاردنر» پدرش «مایکل گیبسون» را که در یکی از مراکز مراقبت و نگهداری از بیماران و معلولان در انگلیس بستری بود، به علت ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده است.

اکنون وی شکایتی علیه وزیر بهداشت و درمان انگلیس و سیاست‌های وی برای مهار همه گیری ویروس کرونا مطرح کرده است.

این دختر می گوید «مت هنکوک» وزیر بهداشت و درمان انگلیس با سیاست‌های نادرست نتوانست مانع از گسترش کووید ۱۹ شود و وسایل حفاظتی لازم را در اختیار مراکز مراقبت از سالمندان و بیماران قرار نداد.

 بیش از ۱۵ هزار نفر از ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری از افراد بیمار، معلول در انگلیس، به علت ابتلای قطعی یا احتمالی به ویروس کرونا تاکنون جان باخته اند.

کاردنر، یکی از اعضای گروهی است که از اعضای خانواده‌های قربانیان ویروس کرونا تشکیل شده است. این گروه می‌گویند عدالت می‌خواهند و درخواست کرده اند با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درباره شمار فراوان جان باختگان از همه گیری در مراکز مراقبتی انگلیس، ملاقات کنند، اما نخست وزیر انگلیس با آنان ملاقات نکرده است.

کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس اعلام کرده از آنجایی که درخواست این خانواده‌ها مهم است و درباره حقوق ساکنان و شاغلان در مراکز مراقبتی، نگرانی‌های جدی مطرح می‌کند، از شکایت آنان علیه دولت انگلیس حمایت می‌کند.

مدتهاست که عملکرد دولت انگلیس در مدیریت بحران کرونا زیر سوال رفته است.

انگلیس دارای بیشترین جان باختگان کرونا در قاره اروپاست.
برچسب ها:
ارسال نظر: