X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 144
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 03:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 03:16 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 03:16 ب.ظ

ابلاغ بخشنامه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و مالباختگان

  • ابلاغ بخشنامه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و مالباختگان
بخشنامه رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضاییه بخشنامه ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده هایی که دارای خواهان یا شاکی متعدد می باشد را به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در بخشی از متن بخشنامه ابلاغی از سوی آیت الله رئیسی به مراجع قضایی سراسر کشور، آمده است:  برای رسیدگی به پرونده هایی که تعداد شاکی یا خواهان آن بیش از حد معمول است،‌ شعبی از دادسرا یا دادگاه نخستین و تجدیدنظر تعیین و امر ارجاع به گونه ای مدیریت شود که شعب مذکور از فرصت لازم جهت رسیدگی به پرونده های مهم برخوردار باشند و از ارجاع پرونده های دیگر به شعبه حتی المقدور خودداری شود.

در ادامه این بخشنامه آمده است: این قبیل پرونده ها به لحاظ اهمیت و کثرت مدعیان و مالباختگان با رعایت همه دقت های حقوقی و قضایی باید به صورت ویژه و در حداقل زمان و وقت های فوق العاده مورد رسیدگی قرار گیرد .

این بخشنامه می افزاید: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه قوه قضاییه و سایر واحدهای ذیربط با بررسی پرونده های مذکور، نسبت به آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مناسب و مؤثر برای جلوگیری از بروز موارد مشابه اقدام و پایان هر فصل گزارش اقدامات انجام شده و نتایج حاصله را به اینجانب گزارش نماید .

برچسب ها:
ارسال نظر: